Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Hvor langt er deres baby kommet, hva "kan" han/henne?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Ruller/ sitter og skyver seg rundt og tilbake.. spiser brød /grøt/ middag .... men sover ikke over om natten ennå...
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Hun kan forskjellen på hun og henne i allefall:P Lillemor er tidlig motorisk og kan krabbe, rulle, åle, osv Er fremdeles spent på utslaget det får på språk og sånn fremover, men håper det også kommer tidlig og ikke blir påvirket av det motoriske...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 nu e han nu blitt 7 mnd men da han va 6 mnd.. he he så lærte han sæ å rulle. nesten på dagen.. satt ganske bra å! klarte ikke sette seg opp aleina å måtte følle me han .. bynte me grøt fikk sitte å plaske i badekarre tja.. kommer ikke på mer.. men det va hoved tinagan!! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 hun kan rulle men gjør ikke dette ofte. Liker best å ligge å tuste med tingene sine og beina. Er igrunn veldig rolig!
Jaja3snart Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Da min gutt var 6 mnd kunne han ikke snu seg bevisst. Ikke sitte alene, og ikke krabbe... Men sove rundt klarte han rundt den tiden. 2 grøtmåltider og 1 middag +mm. Uansett om din sønn er "rask" eller "treg" er det ingenting som er rett. Noen krabber når de er 4 mnd(noe som er heeelt uforstålig for meg), andre krabber ikke når de er 10mnd engang. Uansett er barnet ditt helt normalt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Åler seg rundt i hele stua med hendene Klarer nesten sitte seg opp fra liggende Ruller rundt (gjort fra 3,5 mnd) Spiser grøt/frukt/brød og babykjeks :-p Leker med begge hender samtidig Banker ting mot gulv og bord (veldig morsomt når han spiser) Så har han nå fått 4 tenner :-p Er jo ikke noe han kan da :-) Hmmm, vet ikke om jeg har glemt noe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 takk for godt svar mammaentiltorbjørn! Man blir fort litt opphengt hva de kan og ikke kan. Spesielt er det når de små skal vise alle "kunstene" sine på 10 min på hs, og gjør de ikke det konkluderer de fort med at han ikke kan det som han skal. Blir sprø av hs noen ganger. De små er jo så forskjellige og normalen er så vid!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Anonym: Er ikke opphengt i hva han kan og ikke!
gerd Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 Jenta mi ruller seg, bruker begge hender mye og er veldig våken og observant. Hun er ikke i nærheten av å krabbe eller sette seg opp seglv - er 6 mnd og tre dager.
paula28 Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Er litt enig med deg Mari 81. Morsomt å se fremskrittene de gjør, men jeg lar det komme av seg selv, stresser hvertfall ikke med det. Jenta mi vokser godt, trives og er fornøyd. Alt får komme til sin tid, av seg selv :-) Dessuten er jo barn så forskjellige, utvikler seg i utakt med hverandre.
bee* Skrevet 10. mars 2007 #12 Skrevet 10. mars 2007 det er vell ikke normalt at de sitter av seg selv når de er 6 mnd.. eller erdet mine barn som er trege?
belli72 Skrevet 10. mars 2007 #13 Skrevet 10. mars 2007 Ruller frem og tilbake og rundt omkring i stuen, åler seg bakover og rundt i en sirkel. Løfter rumpa og har står på strake armer i mageleie. Veldig opptatt av hendene og føttene - og ikke minst søskene og lekene sine! Ellers spiser han grøt, fruktmos og får en kjempeposjon pupp om morgenen og noen mindre super utover dagen (veldig uinteressert dersom det er andre i rommet...) Ingen tenner! Sover fra ca 19.30-05.00. Ler og skriker, smiler til alle - ikke spesielt selektiv enda! Ingen av mine barn har sittet selv før de har kunnet krabbe - mellom åtte og ni måneder gamle!
Mamma'n t A & M + lille Emma Skrevet 10. mars 2007 #14 Skrevet 10. mars 2007 Mai kan rulle fra rygg t mage- mage t rygg. Prøver å komme seg framover, men d blir bakover i steden. Velger lekene hun vil leke seg med, strekker seg etter dem hun vil ha. Det er veldig morsomt å slå med lekene og lage lyd.... Spiser mm, grøt, frukt, tenkte å starte m litt middag etterhvert. Sover ikke over natta, men det kommer vel. Er veldig nyskjerrig og sosial, jo flere folk jo bedre
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 10. mars 2007 #15 Skrevet 10. mars 2007 Han sitter ikke stødig selv ennå, men sitter seg opp og vil sitte! Gjør det en stund, men bekker over veldig ofte!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 Sier mamma og pappa (vet ikke om hun skjønner hva det betyr) ruller begge veier krabber neeeesten klapper i hendene Suger på tærne og tommelen Sitter godt selv (men hun er jo sånn passe tjukk. Hihi!) Reiser seg opp i fanget Drikker av tutekopp med hanker Spiser alt man gir henne. 4 tenner (to nye i dag!)
Amabolla Skrevet 10. mars 2007 #17 Skrevet 10. mars 2007 -Ruller begge veier -ligger på magen med strake armer og prøver å finne ut hvordan hun -kan løfte rompa og at den da blir der:) -leker med tærne sine -sitter heilt fint selv, men prøver å la henne ligge å leke slik at ho finner ut hvordan ho setter seg opp. Blir så passiv av å bare sitte-selvom ho nok er uenig med meg:) - holder flaske/tutekopp selv og drikker -2 tenner - sov heile natta fram til 5 mnd, men ikke nå lenger -fullammes fortsatt da jeg rett og slett ikke får henne til å spise fast føde... -står på beina hvis ho kan holde seg fast i noe-litt som en full mann-men ho står no litt i hvertfall:)
Simselimsen Skrevet 10. mars 2007 #18 Skrevet 10. mars 2007 Min baby er 5 1/2 mnd. Synes nesten det høres ut som sirkusdyr vi prater om;) men babyen min kan iallefall: - Ligge - Suger på fingrene og leker med tærn - Spiser to grøtmåltider - Våkner 1-3 ganger om natta - Vil helst sitte og stå i fanget (hun greier ikke dette selv) - Snu fra mage til rygg - Tar etter leker - kan ikke krype eller sette seg opp selv Vi har tydeligvis en bedagelig liten jente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå