Gjest Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Var hos ernæringsfysiolog her om dagen pga spisevansker, og hun spurte da om jeg ga tran !?! jeg svarte at hun får jern og nyco multivitaminer, og at jeg hadde fått beskjed om å ikke gi henne tran da det ble for mye vitaminer. Hun fnøys litt av det, og sa at jeg skulle begynne med tran, og trappe tilsvarende ned på vitaminene! Huff, har liksom vært litt glad for å slippe tranen, blir kvalm bare tanken, jeg. Men merkelig at ingen av legene har nevnt dette, da. Hun jobber jo tett sammen med alle spesialistene på sykehuset, så synes dette var litt rart. Men har kjøpt inn tran nå, og skal begynne med 2ml i morgen.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Hvor gammel er hun da? Vi har fått lov av vår ernæringsfysiolog å ta tran med sitronsmak. Han skal ta en teskje med tran og en barneskje med sanasol. Han ELSKER både sitrontran og sanasol, sitter og peker på kjøleskapet under kveldsgrøten for å få ut flaskene hviner av glede når de kommer. Vanlig tran grøsser han av... er forresten 14 mnd korrigert og fikk denne beskjeden da han var 11 mnd korrigert.
§iris§ Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 vi begynte med tran når hun var på sykehuset vi.. må vel være over 2 kg og over 4 uker trur jeg det var.. dette fikk vi beskjed begge gangene.. rart at dem sier så forskjellig.. har snakka med ernæringsfysiolog vi å.. tran var viktig det.. begge ungene mine elsker tran da.. forstår ikke hehe.. jeg hater det..
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Vi fikk beskjed om å starte med tran, å jeg begynnte å gi det når nyco multivitamin falska var tom. Valgte å bruke opp flaska, selv om det ble anbefalt å starte med tran før. Vil tro det er bedre å gi tran enn nyco. Er ikke nødvendig å gi begge deler, bare den ene eller andre. født i uke 27
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Vi fikk beskjed om å starte opp med D-vitamin dråper rett etter fødsel. Han fikk det til han ca var ett år, da begynte vi med tran.
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Jenta mi er nå 7mnd ukorrigert og 4 mnd korrigert. Prøvde litt i dag tidlig, og det virket som om hun likte det! Men den tran lukta er jo grusom, og går ikke vekk. Stakkars, skal lukte sånn hele tida da! Men det er jo det beste for barnet, det vet jeg!
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Vi ga Neofer jern og Multivitaminer. Kunne fra 4-6 uker korrigert alder gi tran i stedet for multivitaminer. Frøkna mi fikk diare av multivitaminer og har bare fått tran (fikk spesialblanding med vitaminer og folinsyre før hun kunne ta tran). Luker vondt, men her er det en drøm å gi tran. Blandet mye i litt melk på en flaske, men nå setter hun seg på gulvet og gaper når jeg kommer med tranflaska om morgonen. At en ernæringsfysiolog fnyser synes jeg er uproft. I den første tiden er det vel d-vitaminer som er hovedkjernen og ikke nødvendigvis omega3 i tranen. Mulig jeg har misforstått.... Du skal se at det går bra, og du blir fort vant med lukta av tran Jeg gir med sitronsmak, og synes egentlig ikke det lukter så ille jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå