Hufsetutta Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Målte tempen på babyen i kveld, og den var 38,6. Har hørt at så små babyer ikke skal ha feber, dvs at vi da må kontakte lege. Han virker Ok ellers, men har ligget i senga si og bare kikket rundt seg en time, noe han ellers aldri gjør. Grunn til bekymring?
Nicita73 Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jeg ville ringt legevakta å hørt jeg, det sies jo at barn under tre mnd. helst ikke skal ha feber. La oss høre hvordan det går da.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 trodde babyene og fikk feber viss de fikk en infeksjon. Og ikke alle infeksjoner er de garderte mot de første månedene selv om de har fått tilført mange antistoffer. Leste i alle fall det i Spedbarnsboken.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Mie hadde feber før hun var tre mnd- men legen sa til oss at selv små babyer kan ha feber, men selvsagt om det ikke gir seg da skal det undersøkes mer. men så lenge de allmenntilstanden er bra så var det ingen fare. Gi babyen din en stikkpille, og mål igjen om en stund, om det ikke går ned av pracett så skal man ring legevakten. Dette sa to forskjellige leger til oss, siden hun hadde feber i fem dager- eller syv da, men femte dagen så dro vi til legevakten. Han sa også at det faktisk kunne være godt for dem med frisk luft på dagen, jeg var ikek helt begeistert for det, men prøvde det og følte at hun kviknet litt til hvertfall. Men ring legevakten om du føler deg tryggere med det- da får man det mye bedre. God bedring da...
Hufsetutta Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2007 Fant faktisk en artikkel om spedbarn og feber her på siden. Kledde av babyen pysjen, gav ham mer pupp, og satte opp et vindu. Målte nettopp feberen igjen og da hadde den sunket til 37,2 -altså ingen feber lenger. Han tisset også da jeg målte feberen, og det er jo et godt tegn. Ååå, da kan jeg slappe av igjen...hva skulle jeg gjort uten internett??
Expat Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Så fint da! Men "faren over" kan du ikke melde (bare "flink mamma!") pass på i kveld og i natt! Det går RS for tiden, det er ikkenoe festlig med sånne små. Så pass på, men formiddagen er en bedre tid på legevakten enn fredagskvelden, sikkert... Pass også på at barnet spiser ok.
Hufsetutta Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2007 Fint med info fra deg, Expat. Hva er RS?
gerd Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 RS er et luftveisvirus, men gutten din var jo ikke forkjøla så da er det ikke noe å engste seg for..
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 obs m stikkpiller, litt usikker om feks paracet går helt ned til hans alder, men flytende kan han ta. Det finnes helt sikkert et aent medikament i stikkpilleform for de aller minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå