Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal operere bort mandler, polypper og sette inn dren på begge ørene. Noen som har barn som har vært igjennom dette og kan si noe om hvordan det forløp for deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Sniker meg inn her og leser litt da gutten min blir 2 om 4 uker...... til sprøsmålet ditt. Så på frokost tv på 2 for ca 2-3 uker siden. Det handlet om en liten gutt som skulle gjøre akkurat dette. Kameraet var meg før, under og etter operasjonen....og det var mye info myntet på andre foreldre. Kanskje du finner det igejn på web tv til tv 2? Er ganske mye der. Lykke til!

Skrevet

Takk for tips, skal sjekke

Skrevet

Hør med Nordens Paris,hennes gutt hadde netopp denne oprasjonen.

Skrevet

Hei!

Snuppa mi på 2 år fjernet flaske mandler denne uka. Hun fikk dren for ca 3 mnd siden.

Kan fortelle deg hvordan det foreløp denne gangen. Vi kom på sykehuset kl 09, og ble tatt imot av ei veldig koselig sykepleierdame, og ble vist til en lekekrok med mye leker (er et slags venterom for de som skal opereres innen et par timer). Dette er Ahus på Lørenskog så da var det jo mange andre pasienter der og, da hun fikk dren var vi på Kongsvinger og da ble vi vist til et rom vi fikk ha helt alene.

Så kom pleieren igjen og spør etter om hun har allergier osv, det samme kommer narkoselegen og den som skal operere å spør om og. Så etter ca 25 min fikk hun en bitteliten kopp med noe drikke. Og bare 5 min etterpå kunne vi ikke la henne gå eller stå selv, og hun sovnet nesten på fanget mitt, og var veldig rolig og "småbrisen" om du skjønner. ;) Det er jo veldig godt for da gruer de seg ikke og er veldig avslappet. Så ca 15 min etter det, litt over halv ti, så kom legen å sa at det var klart til operasjon. Da fikk enten jeg eller pappaen bli med inn på operasjonsstua. Der fikk hun sitte på fanget mitt, og legen holdt en maske foran munnen hennes som hun pustet inn i. Hun var veldig sliten da og gjorde ingen motstand føre rett før hun sovnet. Da begynte hun å vri seg og prøvde å ta bort maska. Dette gjør 90 % av alle ungene som får narkose sa de, det er jo litt ekkelt men varer kun ca 10 sekunder og så sover de. Og da måtte jeg gå ut.

Etter ca 30-40 min kom en pleier ut å sa at hun var ferdig og at hun sov enda, og vi måtte vente med å komme inn til hun våknet. Det tok ca 10-15 min til. Da snuppa våknet var hun veldig hysterisk og urolig og lei seg. Hun åpnet ikke øynene men grein og grein. Slik var det ca 30 min så roet hun seg. Det var vel da hun først egentlig våknet. Hun hadde litt blod som kun ut av nesen og ørene, men dette tørket vi bort. Og hun hadde en del slim som vi hørte surklet. Det og var veldig vanlig.

Hun hadde en slange i hånda da hun kom ut, men den fikk vi ta ut med en gang. Men vet ikke om alle får det, for jenta ved siden av oss hadde den lenger.

Så får de en is og drikke. :) Snuppa kastet opp en gang, en del slim med blod. Men det gikk helt greit.

Det var mange andre unger som ble operert for det samme da vi var der, og noen av de var ikke urolig da de våknet mens andre er det. Så akkurat det er nok veldig forskjellig.

Vi fikk reise hjem allerede halv ett. Men dette var jo falske mandler da, er kanskje litt annerledes med de orntlige mandlene.

Vi synes det gikk kjempefint, og dere blir tatt veldig godt hånd om. :) Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...