jente+jente Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg får konstant høre at datteren vår på 2 år er lubben, og jeg ser selv at hun ikke akkurat er mager. På 2 års kontrollen var vekt høyde forholdet litt over gjennomsnittet, men legen mente det ikke var så høyt at vi trengte bekymre oss. Vi spiser veldig sundt. Både faren og jeg er mager, og vi har samme kosthold som datteren vår. 4 måltid dagen. Søtsaker og juice får hun kun til bursdager eller fest. En del av maten hun spiser er fetenes, som f.eks avokado, ost og valnøtter, men hun drikker skummet melk. Hun elsker brød, og spiser kanskje litt for mye grovbrød gjennom dagen (ofte frokost, lunsj og kvelds). Generelt sett elsker hun å spise! Burde vi bekymre oss? Hva kan vi gjøre? Hun er ellers aktiv og frisk.... Jeg ville ikke bekymret meg hadde det ikke vært for alle kommentarene... Synes det er litt rart at datteren vår som spiser så sundt er litt overvektig, mens vi ser så mange tynne barn som spiser søtsaker, chips, juice osv til daglig! Kan nevne at vi bor i USA og her går barn den alderen konstant rundt med kjærlighet på pinne i munnen!!!
Snupidupi Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Så lenge ho får normalt sunnt kosthold som du beskriv og ikke masse saft og godter så synns æ ikke du skal bekymmer dæ... avokado og valnøtter innehold jo sundt fett om æ ikke tar heilt feil E bærre godt at ho har litt ekstra i fall ho skal bi sjuk etc. Syns det e en uteng at di kommenter vekta på så små onga!!! Kos dæ med jenta di, ho se garantert ei kjæmme fin jente
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes ikke du skal tenke så mye på det sålenge hun er så liten. Hun har mange år på seg enda og litt "valpefett" er helt ok, og normalt! man skal ikke begynne å kalle en toåring tykk, eller slanke de. Hun spiser jo sundt og det er det viktigeste!!!
jente+jente Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2007 Takk for støtte! Var nettopp innom http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php og basert på de vekstkurvene liggeren datteren min blant de 20% tykkeste (vekt høyde forhold)! Fikk litt bakoversveis da jeg så det!!
Snupidupi Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Hmm... mi lå nu ganske høgt oppe trur æ (veit ikke nøyakti vekt og lengde), men ho e nu ganske tynn??? Missførsto æ den der kanskje? Ja, ja... så læng så ongan e fresk, det e det vektigste... Å legen sa jo at det ikke va nå å bekymmer sæ førr...
Lepje Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Får selv kommentarer fra overlegen på barneklinikken om hvor "godt i hold" jenta vår er, hver gang jeg er der. Synes dette er litt rart ettersom hun bare er såvidt over gjennomsnittet på vekt i forhold til lengde. Ligger omtrent på gjennomsnittet med begge deler. Noen elsker bare å kommentere hvor gode og runde småbarn er. De glemmer kanskje at det er helt naturlig? I og med at barnet deres spiser sunt, og er aktiv ellers, så ER hun sunn! At hun ikke er mager tyder bare på at hun ikke er som mange andre barn som bare pirker i maten og ikke vil spise. Folk har en ulik, naturlig idealvekt. I og med at dere foreldre er slanke vil hun nokså garantert vokse av seg det deilige hvalpefettet snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå