Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg skal ikke tilbake til min nåværende arb.plass. Er nå sykemeldt resten av svangerskapet og jeg lurer på om jeg bør si opp fra terminen sånn ca. (Nav betaler jo uansett for permisjonen) Eller bør jeg si opp når permisjonen er ferdig.. Vil dette få noen betydning for meg om jeg velger det ene eller det andre?
berga Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 det kommer ann på om du har stilling i offentlig eller privat sektor. For dersom du er ansatt i offentlig sektor er det de som forskutterer både sykepenger og permisjonspenger, det gjør at du opptjener feriepenger for hele tiden du er i permisjon. I privat sektor er det vanlig at du får pengene direkte fra Nav, og de gir deg bare ferie penger for enten 3 eller 4 mnd avhenging av lengden på permisjonen din. Dvs at er du ansatt i offentlig sektor så ville jeg beholdt jobben så lenge som mulig, men dersom du er ansatt i privat sektor spiller det muligens ikke så stor rolle. Husk i midlertid på at du må være ansatt i 6mnd før fødselen for å tjene opp rettigheter til permisjonspenger, så jeg ville ikke sakt opp før fødselen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg ville sagt opp når det er like lenge igjen av permisjonen som du har oppsigelses tid(",)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Jeg skal og si opp, men gjør som anonym sier over her. Føler det er det tryggeste.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Jeg var litt usikker på situasjonen min når jeg gikk ut i permisjon. Jeg beholdt derfor stillingen hele ordinære permisjonstiden + 1 år ulønnet permisjon. Dette fordi jeg begynte å studere etter 1 år, og da var det veldig greit å ha stillingen sin kvar som "sikkerhet" det første året med studier, hvis det skulle føles for vanskelig som student og småbarnsmor. Sa forresten opp jobben min 3 mnd før den ulønnede permisjonen var slutt. Mitt råd er, ikke si opp før du absolutt må! da har du en liten sikkerhet, hvis livssituasjonen din forandrer seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå