Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Det er helt forferdelig. Han må ha det ryddig konstant, og vasker og rydder fra han kommer hjem fra jobb. Han rakker ned på meg og kjefter hvis jeg ikke har ryddet etter jeg kom hjem fra jobb. Han er respektløs mot meg hele tiden, og jeg passer meg veldig for hva jeg gjør og ikke gjør i huset. I helgene feks, hvis jeg ligger å hviler sammen med minsten, klarer jeg ikke å hvile fordi jeg vet at det ligger noen leker på gulvet som jeg kommer til å få kjeft for om jeg ikke rydder. Han er ikke mye hjemme, så hver gang han kommer hjem passer jeg på at barna ikke har rotet eller at det er noe som helst rot rundt om kring. Tilogmed etter fødsel regner han med at jeg skal fly rundt å rydde og vaske alt skinnende rent. Jeg har tenkt endel at jeg får bare leve med det, at det ikke er så ille. Men det er det faktisk. Han lurer på hvorfor jeg er så lat og ikke rydder. Noen må jo ta vare på barna og leke med de også? Det værste er at han ikke var sånn før vi giftet oss. Tror han ville passe på å bli gift før han viste sitt sanne jeg. Det er kanskje smårusk i forhold til andres problemer, men det sliten s å veldig på meg at jeg vurderer å gå ifra han..
Nickeguri Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har ikke så mange råd, for hos oss er det helt motsatt. Men hva med vaskehjelp? Det kan kanskje avhjelpe noe. Men jeg skjønner at det ikke hjelper på at mannen din vil at du skal rydde hele tiden. Uff, dette hørtes ikke noe særlig ut.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Det høres ut som om mannen din lider av en besettelse om å ha det ryddig og rent rundt seg hele tiden, forståelig at en ønsker å ha det på stell - men ikke så voldsomt at den som er hjemme får gjennomgå om en ikke kan speile seg selv i f.eks. tv'en om ettermiddagen. Det er alltid tungt å ta steget hvor en må sette seg ned med ektefellen sin, men jeg tror virkelig dere har behov for å få orden på dette for slik som situasjonen er nå sliter dette deg ut helt - psykisk sett. Fysisk også, fordi du aldri kan slappe av eller leke sammen med dine egne barn uten å føle et hav av svart samvittighet for noen dumme leker som ligger på gulvet. Herlighet, hvordan hadde han forestilt seg at huset skulle se ut med barn ? Ja, de roter og det blir gjerne liggende leker på gulvet, men det må da holde om du rydder sammen eller barna legger dem bort når kvelden kommer ? Da han ikke er mye hjemme, syns jeg i allefall han har enda mindre grunn for å kjefte og bestemme over deg og ungene deres. Det er da du som står for å drive huset rundt, han er ikke like mye tilstedet som deg og vet jo dermed ikke hvilke ting du strever med som kanskje både tar tid og energi. Her må du nok bare manne deg opp, og ta til steget hvor du forklarer ham hva du føler dette gjør med deg. Si det som det er, fortell hva dette får deg til å føle - og hvor alvorlige konsekvensene er blitt... Lykke til, klem
Stratos med 3 barn Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Æsj han høres ut som faren min og du kan hilse mannen din å si at å vokse opp med en sånn far er ikke hyggelig!!! Bare vent; når ungene dine blir eldre lar han det sikkert gå utover de, sånn var ihvertfall min far! Nå som jeg og søsknene mine er voksene, ler og mobber vi han for det og han tør dessuten ikke diktere oss om rett og galt hele tiden (mtp rydding/renhold), men jeg kan love deg at et besøk hos han er rimelig stressende! Han flyr hit og dit å rydder hele tiden (han tar det selv nå som han er skilt for andre gang). Ta en alvorsprat med han og få dere evt en hushjelp. Sånn som du har det nå kan ikke fortsette! Tenk også på ungene. Det er desverre mine eneste råd.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Gravide damer har det så fælt og er tvers igjennom dovne. Stakkars mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå