Snupi27 Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 jeg var hos jordmor i dag på kontroll.. der fikk jeg et sparkeskjema som det så fint heter som jeg skal begynne å bruke i uke 28 og til jeg føder.. da må jeg kjenne etter hvor lenge babyen bruker på å sparke 10 spark og krysse av for hvor mange minutter det gikk.. er det noen flere som har fått dette?? har aldri hørt om det før jeg, var visst et nytt prosjekt dette..
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har fått, men tviler på at jeg fyller det ut.. Burde i så fall begynt på onsdag som var.. Tror mange blir mer stressa av det enn å slappe av med det.. Jeg er på jobb på dag og kveldstid og har ikke tid til å fylle det ut.
Snupi27 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 så man må ikke fylle det ut? det hadde vært greit om det hadde vært noen ganger, menhver eneste dag fra uke 28!! herregud..
Luans mamma Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Ja,jeg fikk et sånt da jeg var på ultralyd for 3 uker siden. Tell trivselen, tror jeg det prosjektet heter. Det er helt frivillig å være med på,men jeg skal i alle fall telle. Det er jo greit å ha oversikt over hvor mye barnet sparker.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Eg fekk det også, men det er jo frivillig å fylle det ut. Tvilar på at eg kjem til å hugse og gjere det kvar dag, så eg tek det litt med ro. Men ein legg jo merke til avvik uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Jeg fant skjemaet på nett her en dag. http://www.telltrivselen.no/ Tenkte jeg skulle fylle det ut for min egen del når jeg kommer så langt. Syns dette var en utrolig kjekk måte å følge med på. Uansett om man blir med på denne kampanjen eller ikke.
2gutter&2jenter Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Fikk det på UL på tirsdag. Skal prøve å følge det opp, men når skal jeg få tid til det? Skal jeg sitte i to timer og telle og skrive? Det går ikke her i heimen. Eldstemann legger seg kl ni, og jeg følger tett etter dønn trøtt. Før den tid er det full rulle her. Skal jeg gå og telle mens jeg lager middag? Ser Barne-TV? Er på jobb? Leser bok på sengen og synger sanger ved leggetid? Skal si til min kjære:" nå må du ta deg av legging hver dag heretter for jeg skal telle." Akkurat.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Du er ikke nødt å sitte rolig for å telle sparkene. + at det nok ikke vil ta så lang tid som to timer før du har kommet til 10. Når du har kommet så langt på vei kjenner du sparkene godt stort sett.
2gutter&2jenter Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Joa, satte det nok litt på spissen der. Har likevel en mistanke om at det vil skli ut litt...
VinterSol+2 Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 spurte jordmor om dette jeg... hehe hun var bare vikar da, menvirket ikke ssom hun hadde hørt om prosjektet en gang.. hun sa bare "det holder da i massevis at du forsikrer deg om at du har kjent spark hver dag!" en dame av den gamle garden, kanskje? Tror ikke jeg kommer til å være med på telltrivselen selv, da jeg har eksamener og forelesninger å følge med på...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Da jeg gikk med nr 1 tenkte jeg også at så lenge jeg kjenner spark hver dag så er alt bra.. Ble etterhvert lagt inn pga morkakesvikt og sparkene ble fulgt nøye med på en slik maskin som måler blant annet det og rier o.l. Da fant jeg fort ut at det antall spark jeg kjente var alt for lite. De var seriøst bekymret for ungen min, fordi den var for slapp til tider. Isvann og sukkerdrikker hjalp heller ikke. Enkelte ganger var det også fornøyd da heldigvis. Så det å kjenne spark hver dag har jeg ihvertfall lært ikke er bra nok. Tviler på at jeg kunne kjenne 10 spark i løpet av 2 timer egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå