Gå til innhold

Amme fra bare ett bryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ammer bare fra ett bryst her? Jeg orker ikke å krangle lillemann på den ene puppen mer og kapitulerer fra i dag. Han gråter og vrir seg bort fra den ene, har gjort det noen uker nå, og melkeproduksjonen har vel gått ned som følge av det også. Nå får han både grøt og noen skjeer middag/frukt så jeg er ikke redd for at han skal få for lite mat totalt.......men får han for lite morsmelk bare av ett bryst? Jeg ammer fra det ene både om natten og gjennom dagen (kun en full grøtporsjon av andre måltid - resten er bare smaksprøver). Har noen erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring selv, men tvillingmammaer har jo nok mat til begge barna, så skulle tro at det skulle gå fint. Må vel amme litt ofte i starten for å øke produksjonen. Men det kan jo være at den ene puppen blir litt større enn den andre hvis du slutte å amme bare på ene siden...

Skrevet

jeg fullammet siste mnd bare fra en pupp.. puppen ble myyye større enn den andre, men nå når jeg slutta har det gått tilbake.. hadde ikke noe problem med det i det hele tatt:) eneste at en pupp blir mini mini i forhold til den andre:P

Skrevet

dytter litt.......

Skrevet

Ikke egen erfaring, men kjenner ei som bare amme fra ett pga at småen nekta å ta fra det andre. Etter myyye strev gav hun opp, gav bare fra den populære puppen og deretter gikk amminga problemfritt:)

Skrevet

Jeg har gjort det i en periode på ca to mnd, hun nektet å ta venstre pupp. Men klarte etterhvert å få den i drift igjen ved å lure henne i tvillingstilling (gjerne på natta, da var hun ikke så vrang). Nå er de nesten like igjen.

Ikke noe problem, melkemengden tilpasser seg etterspørselen! Eneste er, som nevnt, at man får en stor og en liten pupp;-)

Skrevet

Du kan høre inne på ammedebatten, der er det ammehjelpere med erfaring og kunnskap om dette =)

Skrevet

Jeg har kapitulert i dag, for lillemann bare griner når jeg tar frem den slemme puppen. Det har gått bra på natta til nå, men nå tror jeg at det ikke er noen særlig produksjon lenger. Han er 6 mnd og får to grøtmåltider pr dag og smaker på middagsmat.

Han får ikke for lite mm på en pupp, produksjonen innstiller seg på etterspørsel. Du må nok regne med å amme oftere enn den som ammer fra begge bryster. Lykke til!

Skrevet

Jeg har gjort det i snart 4 mnd. Det går helt fint! Hun er 9 mnd nå og i god stand he he Verken jeg eller vesla ble egentlig komfortable med den høyre melkestasjonen min, og jeg har hele tida ammet mindre fra den. Så rka jeg ikke pese mere med det, og nå er det bare høyre som brukes. Den er trippelt så stor som den andre nå, da - men det går seg vel til håper ejg =)

Skrevet

jenta mi på 5 mnd har nesten bare ville ta venstrepuppen min.... de siste 4 månedene har hun bare fått av den.. ingen problem... legger på seg kjempe godt! har begynt med grøt om kvelden for en måned siden! men ikke noe problem... bare tenk på de med tvillinger... blir lissom litt samme prinsippet (de har jo ikke 4 pupper) ;)

Skrevet

Siden jeg har to gutter på 5 mnd kan jeg svare jeg. Det går helt fint å bli mett på én pupp.

Tilbud og etterspørsel :-D Lykke til!

(... og er veldig glad for at jeg ikke har fire pupper...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...