Gå til innhold

Hei noen flere som fikk beskjed om at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nurkene skulle ha vitaminer etter de kom hjem...?? Mine har fått det på sykehuset pluss at vi fikk med en lapp hvor det stod at de skulle ha det?! Multiplus for barn......

Håper det er noen som vet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E skulle ha slike vitaminer, siden han var under 2.5 kg. A som var 2.6 slapp... merkelige greier.

Forskjellige rutiner på dette fra sykehus til sykehus har jeg skjønt.

Men i alle fall. Han skulle ha 10 ml om dagen, det er mye for en liten pjokk! Vi styrte med disse vitaminene en god stund, etterhvert reduserte vi mengden og ga begge 5 ml.

Da de var 2-3 måneder gikk vi over til å bare gi tran.

Er vel ikke akkurat noen fasit på dette, men sånn gjorde vi det.

Multiplus er en biovitlignende flaske du får kjøpt på apoteket. Er fra Nycomed.

Skrevet

Oki, Ja måtte sjekke det engang til på sykehuset pga jeg syntes det hørtes ganske mye ut til disse sm...Men det er visst riktig pga at de er for tidlig født ;) Så da får vi jo bare fortsette da, de vet jo hva de driver med så.... Men takk for svaret.. Hvor store har tvillingene dine blitt nå da??

Skrevet

Mine tvillinger var under 2 kg da de ble født og skal derfor ha 10 ml multivitamin hver dag og 1 ml jern hver dag. Dette skal de ha til de blir 1 år gamle. De syns det smaker kjempegodt, og det har aldri vært noe problemer å få dem til å drikke det. Det finns en annen "oppskrift" dersom man heller sverger til tran, men den har jeg glemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...