Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 ha ner 9 mnd. kjenner oppå hodet hans, og det er ikke mykt lenger, det er hardt...er ikke dette veldig tildlig???
mamo82 *2 jenter* Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Jenta mi er 7 mnd, og hennes fontanell(den fremre) er nesten grodd helt sammen. Ingen fare, sa HS, så lenge veksten på hodet ellers er normal.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 takk for svar=) kjente litt mer etter nå, så merka at den ikek var helt grodd sammne, men er grodd litt. fy? er det min feil? når skal den egentlig gro da?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Fy??, har det klikka for vedkommende?!? Jaja, fontanellen gror vanligvis når de nærmer seg året. Men ta en prat med helsesøster du! Går helt sikkert bra dette her serru!
så var vi 4 Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Fontanellen skal ikke gor igjen før i andre leveår. Er sikkert ikke farlig, men jeg ville kontaktet hs og få sjekka hodeomkrets.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 er normalt at fontanellen gror sammen ved 17 mnd( tror jeg), men kan skje helt ned fra 9 mnd til 3 år...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 grunnen til jeg vet dette er at jeg leste om det fordi jeg følte at det samme skjedde på sønnen min da han var 7 mnd. var ikke mykt oppå der lenger, på andre barn er det området så mykt. men fant ut at den faktisk er der bare at den er skjult pga hard hud liksom... hodet vokser normalt og han har det helt fint så bryr meg ikke;)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=202731 her kan du lese om en veldig sjelden tilstand som det nok ikke er, men så har du nå den kunnskapen og;)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1011462 her er ekstreme tilfeller...syndrom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå