Gå til innhold

Er disse tingene nyttige: flaskevarmer? oeretermometer? ammepute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slekta til mannen min skal ha en "baby shower" for oss om tre uker og har spurt om vi har laget oenskeliste i en butikk her borte. Saa naa sitter jeg og gjoer det--det er jo kjempekoselig, da. Men jeg synes det er litt vanskelig aa vite hva slags smaating vi trenger til babyen.

Noen som har ideer? Hva slags smaating trenger man til en liten en? Saa langt har jeg:

-bleiebag

-baeresele

-brystpumpe

-flasker

-saann fleecepose til aa ha i barnevogn/bilsete

-babycall

-foerstehjelpsskrin

-reisehuske

-lekematte

Og hva med de tre tingene i overskriften? Er disse noe man boer ha eller er det ting man ikke kommer til aa trenge, tro?

Har dere flere ideer paa ting man absolutt trenger, som ikke tar allverdens plass siden vi maa ha det med til Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bor i USA må du jo bare ønske deg en dipergenie (desverre usikker på stavningen).

Har hørt om den så lenge jeg har sett på tv, Sex and the city f.ex=)

Hehe, en sånn står høyt oppe på min ønskeliste i hvertfall=)

Skrevet

Gjerne ideer paa enda mindre ting som koster mindre enn mye av det jeg har paa lista...kanskje 200 kroner eller noe saant.

Skrevet

Hi hi...de er kuule, ja. Vi kommer til aa bruke toeybleier, saa da faar vi dessverre ikke bruk for det. Men bleiepose kan vi oenske oss...takk for tipset. :-)

Skrevet

Øretermometer er et must_ absolutt noe du bør ha.

Jeg elsket ammeputen- og jeg fikk ikke til amming engang! Utrolig god å legge gutten min på når han skulle ha flaske. Ingen ømme nakkemuskler og armene fri:-)

Flaskevarmer hadde jeg ikke, men virker jo ikke dumt da!

Ellers småting: Biteringer som kan kjøles ned

Tyggeleker

Rangler

badeleker

Skrevet

Kanskje eit bæresjal eller ei bæreslynge som de kan bruke før bæreselen? Ein skal jo helst ikkje bruke bæresele i byrjinga, men sjal/slynge kan ein bruke frå nyfødt. Eg skal ikkje ha bæresele i det heile, kjem berre til å bruke sjal/slynge sidan det er meir ergonomisk korrekt for mor også (breiare stropper og betre fordeling av vekt)

Har høyrt at folk har veldig ulikt syn på om ammepute er bra å ha eller ikkje. Eg trur kanskje ikkje eg hadde satt det på lista, det tek jo litt plass i bagasjen, og det er ikkje dyrt å kjøpe det i Noreg viss du vil ha. Eg har tenkt å prøve på barsel, og viss eg likar det kjøper eg.

Kanskje de kan ønske dykk ein liten bleiepose til dagsturar også? Eller er det det du meinte med bleiepose? Greit å ha ein stor som ein kan hive i vaskemaskina (så slepp ein å løfte dei skitne bleiene frå bleiebøtta inn i maskina) og ein liten ein kan ha med på tur/bruke i barnehagen. Går jo an å ønske seg fleire bleier også.

Skrevet

-oppblåsbar badebalje som du kan ta med deg når du reiser eller er på besøk:-)

-badetermometer

-sengetøy (får mann aldri nok av)

-tepper

-klær

-ammebh (eller er det bare til baby?)

-stelleprodukter tilpasset barnehud

-tåteflasker eller oppbevarings poser til å fryse ned morsmelk

-ammetopper som man kan ha på seg og amme diskre i

Skrevet

Skrev øretermometer ja...men tenkte på rompetermometer faktisk. Det bør du ha nemlig. Er jo de som er mest nøyaktige og det er godt å ha når man passerer 40 i feber på disse små.

Skrevet

Takk for ideene. Du har rett i at ammeputa tar stor plass--da stryker jeg den fra lista. (Som du sier kan jeg heller kjoepe i Norge hvis det er behov.) Jeg lo da jeg leste det om bleiepose--har akkurat lagt to "Wahmies Wet Bags" til lista. De er kjempefine.

Ellers snakket mannen min og jeg litt om baeresele i gaar kveld, og vi har funnet ut at vi vil investere i en Ergo fordi man kan bruke den saapass lenge. Litt koselig aa ha en sele som han kan bruke ogsaa--og jeg tror ikke han vil bli saa veldig glad for aa gaa med sjal. :-) Den koster vel rundt 90 dollar her borte (nesten 600 kroner) saa jeg tror vi kommer til aa kjoepe den selv i stedet for aa sette den paa lista...vil ikke virke graadig heller... Men saann nyfoedt-innlegg (som man baerer babyen i) kan man kjoepe til den (20 dollar), og det kan jeg sette paa lista. Har lest litt paa tettinntil om Ergo selen, og den skal visst vaere ganske bra.

Takk for tipsene.

Skrevet

badetermometer er en god ide. Den likte jeg. Sengetoey har dessverre andre stoerrelser her borte, men det var en god ide. Takk for alle tips. Haaper dette er en liste som andre kan ha nytte av ogsaa--det hjelper jo oss alle aa planlegge litt hva vi trenger.

Skrevet

ok...det er notert. takk :-)

Skrevet

Vi har også lurt litt på ein Ergo etterkvart, trur ikkje meksikanaren er så intressert i å bære i sjal (tenkte kanskje å sy ein militærfarga mei tai til han etterkvart då...) Det er jo genialt at ein kan bruke dei så lenge!

Lurt å sette opp innlegget på lista :)

Skal bestille wet bags på nettet no snart, greit å spre utgiftene litt. Las akkurat ein tråd om det på tettinntil, og der vart det anbefalt å ha to store bleieposar, slik at du hadde ein å ha bleier i medan den andre tørkar (viss ein brukar slike posar ein kan ha i vaskemaskina), så det blir nok tre bagar på oss, men dei minste er jo billige då. (sånn med plass til 3-4 bleier)

Skrevet

Flaskevarmer har jeg aldri hatt bruk for og aldri hatt.

Øretermomenter er OK å ha når barna er store, men til nyfødte bør en ha rumpetermomenter.

Ammepute er kjekt, god avlastning ved amming.

Ellers trur jeg jeg ville ha ønsket meg et godt ullpledd, gjerne et tynt et. Svigermor strikket et til meg sist gang med store masker og det er helt nydelig.

Videre er det kjekt med ull-bodyer, ull-pysj og lignende kvalitets-basis-klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...