Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Noen andre som kan se pulsen paa magen.. magen min har naa i maange uker bevegt seg opp og ned i takt med pulsen min tror jeg.. morsomt aa se.. ser det kun naar jeg ligger.. da beveger den seg sann opp og ned...i en rytme liksom. vanskelig aa forklare.. Har spurdt leger om hva dette er osv..Men ingen har svart paa det.. og folk i familien sier at d sikkert er helt normalt og at den nok alltid har gjort d.. vet at jeg aldri har sett saa mye paa magen min saann som naa.. men jeg vet da at den aldri har gaatt saann opp og ned f;r hehe..
VinterSol+2 Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 hehe, sikkert morkaka di ;-) iallefall er det sånn for meg:)
trebarnsmammaen Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Hei! Jeg var hos legen i går og spurte om det samme. Jeg kjenner pulsen i hele kroppen, til og med i tennene til tider! Grunnen til det er i følge legen at 1: Vi har mye mer blod i kroppen nå som vi er gravide; hjertet jobber mer for å punpe det rundt. 2:Normalpuls for en gravid ligger på ca ti slag over normal (=ikke-gravid) puls i minuttet. 3: Når man ligger på ryggen, virker babyen, morkaka og alt stæsj som en tung sekk som trykker rett over hovedpulsåra bakerst i magen/mot ryggraden. (Det anbefales jo heller ikke å ligge på ryggen for gravide etter ca femte mnd pga dette...) Derfor kjenner man pulsen ekstra godt... Men altså: det er helt normalt!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2007 Hehe okei! takk for svar!! Kjenner pulsen mange plasser her ogsaa! aa har mye hjertebank ... litt plagsomt naar jeg pr;ver aa sove, og hjertet mitt gaar i hundre, og jeg f;ler det dunker saa h;yt at samboeren kan h;re det hehe... Men uansett. Takk for svar!
Brenda med 2 ute Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Ja, det ser helt sykt ut=) Jeg merkte det i uke 13 ca er nå i uke 19. Hade en tallerken på magen og den hoppet og hoppet.. Hehehehe Mye, mye rart som skjer nå asså=)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Saa morsomt. Jeg har det ikke saann...men saa har jeg ogsaa litt "ekstra" paa magen, saa det kan jo vaere derfor. Men jeg kjenner pulsen godt f.eks i fingerne for tiden. Det er sikkert normalt--vi har jo mye mer blod i kroppen enn foer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå