Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå snart 4 uker og har ennå den flotte hårmanken inntakt - vil den falle av? Synes også det er litt snodig at håret hennes stadig blir lysere, uten at det har grodd noe særlig, noen forlaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjer her med gutten min. Jeg har også lurt veldig på hvorfor det skjer....

Skrevet

Det er ikke sikkert at det faller av. Emeli må snart klippes for andre gang og hun er 7 mnd gammel! =) Hun hadde ca tre cm langt hår ved fødseln og har ikke mistet noe av det. Nå er det ca ti cm. Helt blond er hun også, blir lysere og lysere. Men det gror jo som ugress da, så der kan jeg ikke hjelpe deg....

Skrevet

Da må jeg vel snart frem med saksen ;)

Spurte frisøren om det er med hårfargen som med øyefargen, at pigmentene må ha lys for å utvikles - men hun ante ikke, så der røyk den løsningen...

Skrevet

tantebarna mine har alle tre fått samme hårfarge som øyenbrynene sine...men de har alle mistet håret sitt ganske raskt etter fødselen da.

Skrevet

min også ble født med masse svart hår. da han var ca to-tre mnd, så geynte håret bak å forvinne, så han hadde en skalla flekk bakpå hodet, og masse på toppen:P plutselig da han var ca 5 mnd tror eg, så mistet han nesten alt på toppen over natten!! da hadde han pluselig lite hår overalt unntatt i nakken og ved virvellen:P så morsomt ut:P men nå har det begynt å vokse ut i gjen over alt=) var veldig lyst med en gang det begynte å vokse, mne blir mørkere og mørkere etterhvert=)

søskenbarnet hans derimot som er 2,5 mnd, hun mistet bare håret rett bak, og resten vokte langt!!unntatt på den bare flekken, og i nakken!så hun har langt hår=) så det er veldig forskjellig fra unger til unger=) noen blir jo helt skalla bare en mnd etter fødsel, mens noen har mistet alt når di er over året=)

Skrevet

Som nevnt over er dette veldig forskjellig fra barn til barn. Min jente ble født med masse svart hår. Nå er hun 5 mnd og har begynt å få den gjenkjennelige "munkesveisen". En stripe hår er blitt borte mellom ørene der hodet treffer madrassen. Vet ikke om mer faller av, men er veldig spent. Det er vanlig at fargen endes, jenta mi har allerede gått fra helt svart til mørke brunt.

Skrevet

Den bare flekken i bakhodet skyldes at håret slites av. Taxisveis er også et navn på det.

Tror det er ganske vanlig at de som blir født med svart hår at det lysner endel den første tiden. Det er jo veldig mye fett i det også til og begynne med. Vet ikke om det har noe si... Men har sett veldig mange det skjer med. Inkludert min førstefødte. Min andre hadde masse kullsvart hår når hun ble født, nå har det lysnet noe, men hun har mørkebrunt hår. Ser ut som hun kommer til å bli sånn. Hun har heller ikke mistet noe hår (5mnd), men taxisveisen er der da. Har ikke sett noen babyer som ikke har fått den. Da må de i såfall ligge vanvittg mye på magen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...