Gå til innhold

Vondt i "haleområdet"? Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 14 uker på vei og har i de siste par dagene hatt vondt helt helt nederst i ryggen, omtrent der halebeinet er. Gjør ikke kjempevondt, men føles liksom litt stivt hele tiden.

Noen som har erfaringer med dette? Jeg har generellt lite ryggvondt og kan ikke huske å ha opplevd dette forrige gang jeg var gravid. Har aldri hatt bekkenløsning eller noe. Hvis dette er begynnelsen på bekkenløsning, er det noe jeg kan gjøre for å forhindre at det blir verre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hønemor:)

Jeg har akkurat det samme, vondt "midt i rumpa" og det er dritvondt!

Det er akkurat der halebenet begynner og gjerne enda lenger ned hos meg. Fikk beskjed av jordmor og en turnuslege at det kunne være "isjassen".

Jeg jobber 50% og hadde ikke klart mer enn det. Og når jeg i tillegg finner på å støvsuge og vaske hus og gulver, ja da sliter jeg.... Er nesten ødelagt i 1 døgn etterpå....puh ;o/

Ellers så har jeg andre små symptomer på bekkeløsniong her og der. Midt på ene rumpeballen feks. Nedover låret, hofte etc. Da bare tar jeg det rolig og slapper mye og lenge av. Men så glemmer jeg meg og gjør noe "dumt" igjen.

Jeg går i uke 18 og merket dette først ila uke 13.

Snakk meg lege/jordmor om dette, så hører du hva de sier.

Lykke til videre!:o)

Skrevet

Det kan godt være isjas, håper i så fall for din del at ungen flytter litt på seg snart, slik at den ikke presser på isjasnerven din. Jeg er helt fri for isjas nå.

Har i stedet fått bekkenløsning, he he... Vi med prøverørsbarn har visst lettere for å få bekkenløsning i følge noe jeg leste på hjemmesiden til bekkenløsningsforeningen(husker ikke hva den heter).

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg fikk i alle fall bekkenløsning i halebeinet og skambeinet...hjalp å ikke sitte i samme stilling lenge om gangen!

Skrevet

Hei Linchen:)

Har vi med prøverør lettere for å få bekkenløsning? Ja, når du sier det så kan jeg også erindre å ha lest noe om det.

Vet du om en kan få bekkenløsning i området halebenet/isjasen? Ordentlig moro dette.....føler meg som en gammel dame med brukket lårben etter husvask og litt for mye bevegelse...he he;)

Godt jeg er 50% sm - hadde aldri klart 100% i den jobben jeg har. Hadde på meg skritteller en dag for en stund siden da jeg enda gikk i 100% og da gikk jeg 12000 skritt til dagen.......jadda:)

Kan ungen allerede i uke 18 presse på isjasnerven min?

Hvilken uke er du i?

Håper det går bra med deg og beiben din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...