Gå til innhold

MME-mammaer, hvor mye kroppskontakt gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mme mor selv, og er litt redd at ungen min ikke får nok hud mot hud kontakt. Når man ammer får de jo det automatisk. Prøver å få kost litt med ham i bare bleien ca en gang per dag, bortsett fra stell og bad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tenkt så mye på dette med hud mot hud men vi koser masse med han og går og bærer han mye. Jeg tror ikke han lider av understimulering selv om jeg ikke har ammet han.

Skrevet

Seriøst?! Trur neppe at barn som ikke blir ammet lider av for lite kroppskontakt.

Skrevet

Synst det er bra du tenker i de baner jeg. Undersøkelser viser nemlig at mme barn søker litt mindre kroppskontakt når de blir større enn mm barn. Så det kan være lurt å tenke litt hud mot hud. Mi spiser når hun ligger på en pute i sofaen (eneste som funker) så jeg prøver å holde henne inn til meg så ofte jeg kan.

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Ammet til hun var ca 3 mnd da. Jeg har bare tenkt på å gi mye kos, men hud mot hud har jeg ikke tenkt på.

Skrevet

Jeg merker at han blir mye roligere av kroppskontakt. Han koser seg virkelig når han ligger på brystet mitt i bare bleien og blir kilt på ryggen. Men føler at jeg ikke gjør det ofte nok. Prøver å få gjort det en gang per dag.

HI =

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...