dritgrei hei hei! Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 da hadde hun antagelig ikke trukket seg ..... eller???? for det hadde jo ikke blitt en sak..... eller???? streng og fryktløs og kald og kynisk dame, egenskaper som enhver leder må ha for å komme langt, men..... Nei, jeg vet lite om dette altså, men jeg tror at hun får tyn fordi hun er så usympatisk, men jeg vet om mange usympatiske ledere, og de sitter godt i jobben sin de.... sokneprester for eksempel, kalde, kyniske, fryktløse, strenge menn... ødeleggende for arbeidsmiljøet er de også, men det blir ikke digre mediasaker av det, og de går slett ikke av fordi noen ikke liker dem. hilsen ei som ikke skjønner noenting... jeg skjønner at man skal vvære snille mot hverandre altså, men ble ikke denne saken litt vel stor? altså.... usympatisk dame - enig, men er det grunn nok til å ta fra henne jobben?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Det var vel ingen som tok fra henne jobben, men hvis LO skulle få troverdigheten tilbake var det vel eneste utvei. Når sekreteriatet sier de har full tillit til Valla og sier i samme setning at de vil ha full gransking..... så er det vel noe som skurrer. Men det blåser på toppen, ingen tvil om det... jo høyere opp jo lengre er fallet. Men jeg tror at når 2 sterke kvinner kommer i tottene på hverandre så kan Tyson bare gå å legge seg. Da gir de seg ikke før det er knock out. På en annen side kan man lure på hvor mange kvinner hun har plaget som ikke er som Yssen, altså ikke har turt å si noe, men har funnet seg i å bli trakassert... lure,lure,lure......
Karomamma Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes det viktigste er at hun som leder av LO har et utvidet ansvar for å gå foran som et godt eksempel i behandling av medarbeidere. At landets største arbeidstagerorganisasjon ikke følger sine egne anbefalinger og heller ikke det norske lovverket, er helt uhørt!! Kritikken mot henne synes jeg er helt på sin plass. Hun går selv svært hardt ut mot andre og må tåle å få igjen. Jeg tror de samme kravene ville gjelde om det hadde vært en mann i samme posisjon, altså leder av LO. Dersom Valla hadde vært f.eks. direktør i Statoil, hadde det nok ikke blitt sak av det. Trur eg. Og så tror jeg ikke man trenger å være kald og kynisk for å komme langt her i verden, tvert i mot. Det er dessverre mange kvinner (kanskje inkludert Valla?) som har den oppfatningen.... Trur eg.
dritgrei hei hei! Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2007 Neida... det var ikke det, hun valgte jo å gå.... men under et visst press ??? ydmyk er hun i alle falll ikke... :-) nei man skal ikke snakke om ting man ikke evt noe om... sorry jenter, det bare slo meg at vi damer må stå til rette for alt som blir sagt og gjort mer enn hva en mann må. Det er helt klart en påstand uten særlig faglig vurdering, så dette innlegget hadde fått stryk på universitetet så da gir jeg meg :-) Men, enig MSB-2 - hvem vet hva som faktsik har foregått?? Jeg vet ingentign om det....
dritgrei hei hei! Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2007 Enig.... jeg ser det .... du har rett... og jeg tror som deg, etter at dere to har sagt noen små ting, at om det hadde vært en mann i akkurat samme situasjon i samme stilling i LO så hadde han gått, kynisk eller ikke. Når det gjelder lederegenskaper hos kvinner så er jeg ikke sikker på om du har rett... Jeg håper derimot at du har det! Jeg håper for eksemple at jeg kan bli en god leder en dag, og jeg har ingen planer om å videreutvikle mine dårligste sider! :-) Lenge leve varmen, tryggheten, forståelsen og empatien!
Northernlights Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 ...og forstaaelsen for aa bli gravid i "moden alder" ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå