Gå til innhold

Hjelp, jeg har også hatt en ekkel opplevelse!! Ang nattamming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer babyen min om natten, og ofte hender det at vi sovner begge to. I natt hendte det. Og etter en times tid våknet jeg plutselig. Da hadde jeg dratt dyna over henne, og hun var kokvarm. Men hun sprella, og sa fra om at det var ubehagelig for henne. Huff, det var kjempeekkelt, jeg har opplevd det før også. Men jeg er helt i ørska til tider, fordi hun vil ha mat annenhver time natten igjennom. Da plugger jeg henne på, og er så sliten at jeg sovner. Ugghhh, det var ekkelt! Noen andre som sliter med å holde seg våkne under nattammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer også annehver time på natten. Jeg sitter og ammer, slik at det er umulig for meg å sovne.

Skrevet

Jeg sovner hver gang, og har dratt dyna over han endel den siste tiden. Men nå er han 4 mnd, så hyler til med en gang, så ingen skade skjedd. Men har nå begynt å ha egen dyne på han, slik at jeg ikke gjør det.. Orker ikke sette meg opp, og er så kos at vi sover sammen og! :)

Skrevet

Jeg har også sluttet å amme liggende nettopp fordi jeg sovner. Har ikke klart å få min dyne over småen, men opplevde at han hadde klart å ake seg nesten til kanten av senga før jeg våknet. *skummelt* Så her er det sitting uansett hvor trøtt jeg måtte være :(

Skrevet

Jeg pakker dynen rundt oss og legger den under meg på begge sider slik at jeg ligger oppå den med kroppsvekten. Da klarer jeg ikke å dra den opp og over oss.

Kan godt forstå at det var ekkelt, men heldigvis går det som oftest bra. De gir som regel beskjed, de små. Men du kan jo evt prøve å sitte oppreist å amme om du er redd for gjentakelse.

Trøst deg med at det ikke er så lenge de trenger nattmat.

Skrevet

Jeg sovner rett som det er, og har gjort det i de 5 mnd jeg har ammet. Når jeg våkner husker jeg ikke når jeg ammet sist engang.

Det jeg er veldig oppmerksom på er å legge henne under egen dyne med en gang i tilfelle det skjer, så lener jeg overkroppen mot henne. Det har gått helt fint til nå. Datteren min har lagt sin egen dyne over seg selv mange ganger fordi hun har begynt å sparke sånn med bena, og da har hun også sagt fra med et pip.

Fint at babyen din gjorde tegn til misnøye, og at det gikk bra.

Skrevet

Been there - done that... Ikke noe hyggelig, nei..

Skrevet

jeg ammer også om nattan.. liggende eller sittende.. kommer an på.. men når jeg gjør det liggende så har han egen dyne eller pledd på seg. og hvis jeg ammer på den siden som ikke er inn mot midten så legger jeg noe under overmadrassen så det blir en kant opp! =) Fungerer veldig bra hittil! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...