Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvilke sykdom babyen kan få av flasker som ikke er sterile? Hvis morsmelken på flaska eller mme har fått bakterier i seg.

Hva er det værste som kan skje?

Vet at man skal sterilisere flasker, pga bakterievekst, men det sies ikke noen steder konkret hva som er følgende..hvis dere skjønner?

Håper noen her vet svaret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er pulveret sm kan inneholde bakterier. Og hvis det skulle være bakterier i pulveret vil dette formere seg om det får stå som ferdigblandet mme etter noen timer. Spedbarn kan bli svært syke og dø av denne bakterien. Les mer om det på flaskedebatten.org

Skrevet

Hei Blomman.

Tusen takk for svaret.

Men hva med morsmelk? ( som er pumpet og oppbevares på flasker). Noen som vet?

Jeg fryser ned morsmelk og har nå begynt å ta opp melka, og oppdager at melka lukter harskt, ennå jeg har sterielisert så godt jeg kan. Vil jo seff ikke gi dette til vesle gutt.

Skrevet

hvis flasken er rene (kokt) skal mm kunne oppbevares i dypfryser i opptil 6 mnd. Oppbevares den i kjøleskap bør den stå nederst og innerst der det er kaldest - opptil 3-5 dager Les mer om oppbevaring av mm på ammehjelpen.no

Fryst mm kan få litt såpete smak - det er ikke farlig, men ikke alle barn liker å drikke det - kan da fint brukes i grøt istedet. Smak på melken for å sjekke den du.

Mm inneholder ikke slike farlige bakterier som salmonella og E. sakazakii.

Skrevet

tusen takk, Blomman :)

Så god hjelp hadde jeg ikke forventet å få:)

Skrevet

bare moro det - er det mer du lure på om amming/mm så rop på meg på ammedebatten her inne - der blir ikke trådene så fort borte ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...