Gå til innhold

Skal alle over på 1.tri når dere blir gravide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kommer til å droppe hele bim hvis jeg blir gravid.

ser for meg at det blir flere bekymringer hvis jeg henger

her inne og alt for mye fokus.sånn som nå.....

regner med at legen forteller meg om de viktigste tingene

å holde seg unna o.l.

noen flere som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hepp... kommer nok ikke til å henge på 1.tri nei... Det ser ikke ut til å være like hyggelig stemning der inne som på BliGravid.

Er lei hele bim og kommer nok ikke til å være her så mye mer. Kommer vel innom og oppdaterer meg litt innimellom

Skrevet

Mange norske leger og jordmoedre er ikke saa glade i BIM, spesielt ikke i 1. trim...

Kommer jeg til uke 8 i graviditeten skal jeg inn, og da skal jeg vaere gammel klok ugle som banker opp alle som er negative og unoedvendig kranglete. Jeg skal ogsaa vaere litt halvkvass med de som sprer unoedvendig bekymring og saa skal jeg vaere kjempekoselig med alle andre... =o)) Noen maa jo inn der og "snu wibben!" tenker jeg da.

Men det kan vaere et skummelt sted dersom man er foerstegangsgravid og heller mot aa vaere av den mer bekymrede typen.

Dette er jo en av de gangene vaare egne kjaere mammaer er fine aa ha, de kan jo en hel haug om dette, ogsaa andre voksne damer.

Saa jeg stikker nok innom begge plasser, litt for aa vaere politi....hih. Neida, men aa proeve aa bidra med en positiv wib, det maa vaere lov.

Skrevet

tror nok det blir en liten BIM pause når jeg blir gravid, har ikke lyst å tenke så mye på komlikasjoner, sa'er å slikt, men heller la det gå sin gang...

har aldri hørt om så mange som har hatt sa før jeg kom inn hit, her jeg bor har det aldri vært prat i om at noen har mistet så jeg trodde sjangsen for det var liten, helt til jeg "møtte" så mange uheldige bimere=(

men HELT borte fra bim blir jeg nok ikke...

Skrevet

Heisann!!

Jeg er gravid og skulle vel vært på 1 tri. Fant meg aldri til rette der. Mye hyggeligere her inne. Jeg er vel allerede blitt litt mer borte fra bim, og kommer vel ikke til å engasjere meg så mye lenger heller.

Det er veldig mye fokus på hva som kan gå galt, jeg orker ikke tenke på det. Har nok av andre ting i livet som må gjøres og konsentreres om.

Det som skjer det skjer og det er lite å gjøre med det.

Nature........

Skrevet

ei venninne av meg er inne og leser en del,og bekymrer seg

for alt mulig.

det må jo være utrolig slitsomt.

de jeg snakker mest med her inne har jeg også på msn,så

kommer til å få rapport der.

men kan jo være jeg svipper innom innimellom.

Skrevet

Jeg vil bare si en ting til dere i denne sammenheng.. 1 tri er noe herk.. anbefles ikke. pga av alle som er livredde alt mulig.

Men 2 tri er mye bedre.. mindre redsel og mere fokus på mer normale ting.. og jeg regner med at 3 tri er veldig fokusert på det å få igang fødselen ettersom jeg har skjønnt.

Så for dere som ønsker et sted å forsette bimìngen så annbefaler jeg dere å hoppe over 1 tri,men slenge dere inn på 2 tri når 12 uker er overstått.

Men det er jo de som ikke ønsker noe mer bim også, så det skjønner jeg,men for tvilere så vil jeg si at det er et godt alternativ.

Skrevet

Henger meg på Duracellgirl med denne, hopp over 1 tri og vent til dere hører til på 2. Unødvendig mye abortprat på 1 trimester synes jeg, jeg ble hvertfall forferdelig urolig av det. Men 2 trimester er veldig koselig!

Skrevet

Hei hei alle sammen,

jeg titter innom bli gravid fra 1. tri, og skjønner godt hva dere mener. Men STORT sett er stemningen ganske så god der inne altså, selv om det noen dager er et par anonyme som fucker opp stemninga... Det er også en del som bekymrer seg for det meste der inne, og som luller seg litt vel mye inn i negative tanker. Synes JEG da, som kanskje ikke har hatt så mange grunner til å være bekymret så langt.

Jeg er innom 1.trim nesten hver dag, men jeg hopper over mange av de innleggene som er negative/spesielt bekymrede/har SA eller MA i overskriften osv. Jeg leser også anonyme innlegg med en god klype salt, og svarer ikke på "idiotiske innlegg" siden jeg da ville holdt lenger liv i den tråden enn nødvendig. Og slik funker 1. trim helt fint for meg, altså! Jeg synes det er synd at noen få klarer å ødelegge stemningen for alle andre, og har bestemt meg for å delta selv, slik at ikke alle er overbekymret eller frekke og spydige der inne. Hvis alle andre som har det på samme måte gjør som meg, så blir det jo overvekt av hygge! :)

Jeg ønsker dere alle hjertelig velkommen inn til 1. trim. Forumet trenger ikke være så kjipt, det er litt opp til oss som henger der også, og jeg håper at mange av dere supersøte og hyggelige damene her inne vil delta i hyggelige diskusjoner på 1. trim! :)

Skrevet

Det synes jeg er en herlig innstilling og det er fint at det er noen som deg. Jeg kommer inn naar spiren og jeg er klar, men altsaa naar jeg er 8 uker avgaarde...

Lykke til med sunn holdning og godt filter!

Skrevet

jeg tenkte ikke bare på stemninger der inne,tenkte mer at for min

del så vil jeg ikke være så opphengt i graviditeten som jeg er

som prøver.

kommer ikke til å dra på annen ul enn den ordinære f.eks.

men bekymrer meg nok like mye om jeg er på bim eller ikke,

vil jeg tro...

Skrevet

hihi...det sa jeg og men bare vent;) Jeg ble hvertfall helt skrullete når jeg ble gravid. Var det eneste som stod i hodet på meg døgnet rundt enten jeg ville eller ikke. Vi er jo selvsagt forskjellige men man blir utrolig fort knyttet til den lille i mage. Masse lykke til til deg uansett! Håper du blir gravid snart og får kost deg masse med det:)

Skrevet

Jeg prøver og ikke lese så veldig mange innlegg på 1 trimester,for selv om det er min 3 graviditet så synest jeg at det er alt for mye bekymringer der inne......det som skjer det skjer. Kjenner jeg synest det er bedre her,er ikke så mye på bim nå nei,men er inne og lese overskrifter og leser dei jeg synest er okey,svarer av og til ,og spør litt,men myyye mindre nå :)

Kommer sikekrt mer tilbake når jeg nærmer meg 3 månder :)

Skrevet

jeg skjønner at dere blir bekymret og engstelig over å lese alle SA/MA innleggene på 1. tri men det er faktisk ikke noe enkelt for oss som er i den situasjonen og har mange spørsmål vi lurer på. Større psykisk press har jeg vel sjelden vært ute for. Selv må jeg gå i 2 uker før jeg får vite om det går bra med spiren eller ikke. Da er det godt å ha noen å spørre og prate med. Det er jo som regel ikke mange som vet om graviditeten når en er i 1. tri og dermed har en ikke så mange andre enn de på BIM å snakke med. Håper dere kan forstå oss litt også... Det er nemlig knallhardt å gå sånn å vente og føle seg ganske alene om det.....

Skrevet

jeg skjønner godt at det blir mange spørsmål å komme med.

hadde jeg vært der inne ville jeg nok lurt på akkurat det samme selv.

og det er derfor jeg ikke kommer til å bruke bim hvis det endelig

klaffer.

jeg tenker at det som skjer får skje.det er ikke noe man får gjort

fra eller til uansett,og hvis det er noe jeg MÅ ha svar på så har jeg

mamma:-)

vil at graviditeten skal bli en naturlig del av meg,og ikke noe som styrer

psyken min i 9 mnd.

hvis dere skjønner.....

kommer jo selvfølgelig til å gjøre det,men da kan jeg hvertfall hjelpe

litt til å ikke flippe helt ut...

men,den tid den sorg(ikke sorg akkurat,men bekymring...)

:-)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men det er vanskelig å styre psyken når en først har fått spiren på plass. Særlig de første 3 mnd. Og når en først har hatt en blødning e.l så skal jeg love deg du surfer nettet etter svar. Kan spørre mamma om mye, men ikke alt hun har vært borti heller... Håper iallfall du slipper å komme opp i en sånn situasjon, det er ikke noe særlig.

Skrevet

mamma er god å ha.

hun har jo fått 4 barn og mistet 2 ganger,så regner med

at hun har litt peil.

men nå finner jeg ikke el en gang,så er nok ingen fare

for at det blir spire med det første.

fortsatt god helg:-)

Skrevet

jeg skal nok over på 1tri ja, men skal væreveldig slektiv med hva jeg leser.

har selv hatt mange sa, så nå skal jeg styre unna all den slags propaganda :)

Skrevet

Nope! Ikke noe særlig i alle fall - titter nok innom for å se om jeg kan hjelpe med noe, men på langt nær så mye som jeg har frekventert denne sida her. Har vært gravid en gang før så jeg vet hva jeg går til, og dessuten - likner neste svskap på det forrige så spyr jeg meg gjennom hele 1.tri og orker ikke sitte ved pc'en alikevel :oP

Men terminklubben min kommer jeg nok til å melde meg inn i. Kjempegod erfaring med det tidligere (vi holder skravla i gang ennå, i aprilklubben2005)-fin gravid- og barselgruppe hvis man trenger noen å skravle litt med :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...