Gå til innhold

Kan man ikke si at bebyen sin er snill lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av at når folk spør hvordan han er, så sier jeg kjempe snill! Også sier de: så de som er mye grinete og sånn er slemme de da? Ehh, nei.. Hadde jeg hatt et kolikk barn, så hadde jeg svart akuratt det samme! Han er kjempe snill, men han har endel vondt i magen og er litt urolig. Det motsatte av snill når det gjelder babyer er liksom ikke slem! Åååå. føler liksom at en sier noe galt når en sier at barnet sitt er snilt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi, hi, nei, babyer er mer eller mindre brukervennlige...;-)

Skrevet

he he, det skal jeg si neste gang noen spør meg hvordan gutten min er..."Jo, han er særdeles brukervennlig", he he he :)

Skrevet

Så lenge jeg følger vaske og foringsanvisningene på lappen i nakken så er hun særdeles brukervennlig, på dager hvorbruksanvisningen ikke følges til punkt og prikke er hun mindre brukervennlig og jeg føler meg fristet til å finne byttelappen eller ringe kundeservice. (HS)

Skrevet

He he. Ja jeg kan jo si at han er brukervennlig istedet, så skal jeg se hva de svarer! :-)

Skrevet

Alle babyer er snille, jeg har aldri hørt om en ondskapsfull baby som pønsker ut fæle ting for å plage familien.

"Ja, i dag skal jeg jaggu holde på gassen slik at tarmene kjennes som de skal sprenge, da kan jeg skrike i timesvis for å få litt liv i den ellers kjedelige familien jeg bor med..."

Lurer i grunnen på hvilke folk du prater med siden du får den type svar... Tror jeg hadde bedt dem holde kjeft.

ALLE BABYER ER SNILLE=)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg sier at hun er egentlig alltid blid og fornøyd, men noen ganger er hun sutrete (spesielt når hun må prompe og bæsje). Så for meg er det ikke noe snilt og slemt (altså adjektiva for å beskrive henne), men blid og sutrete. Så du kan jo si at barnet ditt er snilt, men noen ganger urolig (utolig betyr jo ikke det samme som slem!)

Skrevet

Helsesøsteren jeg går til reagerte igår på at jeg sa at min datter var snill, og ba meg finne et nytt begrep, for eksempel rolig... Det blir veldig spesielt at snill ikke skal brukes fordi slem er motsetningen.

Hvis noen har "slemme" barn får de heller ringe "Nanny 911".

Jeg er ihvertfall glad for at min datter er snill : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...