Gå til innhold

Sovested på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en nydelig liten tulle for 3 uker siden, så føler fortsatt at jeg beveger meg på litt "usikker is"... Jeg bare lurte på om hvor hun bør sove på dagen? Vi har vogge som står i stuen, men der er det veldig lyst når solen skinner. Ellers sover hun i vognen om natten inne på soverommet vårt. Skal man skille mellom dag og natt? Må hun venne seg å sove i voggen der det er så lyst eller bør jeg flytte vogga til et litt mørkere sted? Helsesøster sa at hun måtte lære seg å skille på dag og natt, men hvis hun ikke sover om dagen blir hun overtrøtt og vanskelig å få henne til å sovne i det hele tatt... Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du finner ut av det etterhvert. alle barn er forskjellige og har ulike behov.

det er riktig at det er lurt å skille dag og natt. gutten min sover vanligvis i vogna om dagen, flytter han av og til i reisesenga som vi har i stua. om natten sovner han i vogna men så flytter jeg ham over i senga på soverommet når jeg skal legge meg.

prøver å ha det lyst om dagen, men hvis han sliter med å sovne tar jeg persiennene ned på vinduene slik at sola ikke skal gå rett i ansiktet på ham.

eg syns at det e greit når han sover i vogna, men prøver å la ham sove litt forskjellige steder, for jeg tenker hva skjer når han blir stor for vogna. vil ikke at han skal ha fast sovested. storesøsteren var vant til å sove i senga både dag og natt og da var d veldig vanskelig å legge henne noe sted når vi ikke var hjemme.

dette ble langt, uff,

Skrevet

Jeg har gutten min inne på stuen på dagtid, også får han være litt ute hvis det er fint vær. Han får sove så mye han vil på dagen, men sover likevel mye om natta. Her holder det i hvertfall å gjøre forskjell på dag og natt ved at på natta legger jeg ham inn på rommet og da får han pysj på. Hvis det er for lyst på dagen henger jeg et tynt pledd slik at det skygger for ham :)

Skrevet

Tulla vår sover i stua på dagen, på sofaen...egentlig hvor som helst og på natta i senga si....vi følgte dette strikt å skille mellom dagsoving og natta og det funker bra her. På dagen kan hun sove hvor som helst men ikke i senga si.

Det virker sånn at hun gleder seg hver kveld når vi legger henne i senga si og hun er nå 4 mnd og 8 dager :)

Skrevet

Pjokken min sover enten i en liten bag på spisebordet, eller i en lekegrind om dagen. Er nødt å hele tiden ha han i samme rom som meg pga hunden. Om natten sover han i sengen sin på vort soverom.

Når han sover om dagen tenker jeg hverken på lys eller bråk. Har musikk på, støvsuger, baker, prater i tlf og bråker ganske mye. Men om natten er det mørkt og stille.

Er nok viktig å skille mellom dag og natt. Akkurat hvor barnet ditt sover om dagen er ikke så nøye, men la nattesøvnen være trygg og forutsigbar :)

Skrevet

jeg har gutten min i ei reiseseng på stua om dagen , på natta ligger han i senga si på rommet vårt. sover mye på dagen , men sover godt på natt allikvel.

Skrevet

Du kan jo bruke vugga om natten, og vogna om dagen? Sånn gjør vi det her i allefall. Vogna kan jo flyttes rundt om kring, og det passer bra med en drubb i forbindelse med en trilletur.

Skrevet

Her har Mathias sovet i senga si både på dagen og natten helt fra han ble født. Ikke hatt noe problem med å skille natt og da nei. Han sover jo innimellom i vogna ute også om dagen, men har altså sovet i sengen stort sett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...