Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg er i uke 25 og har hatt sterke kynnere i noen dager nå,men ikke sånn at det har plaget meg.. Men legen vil skrive ut sykemeldig til meg... Flere som har fått sykemelding fordi de har kynnere?Trodde det var veldig vanlig jeg..Hadde det med førstemann også jeg..
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Har nettop vært hos lege og fått sykemelding pga masse kynnere. Det var jordmor som sterkt anbefalte meg dette for et par dager siden, så nå sitter jeg her og skal prøve å slappe mest mulig av i 14 dg...så får vi se om kynnerne gir seg noe.... Dersom de ikke gir seg i noen særlig grad, må jeg inn på kontroll der de måler livmorhalsen....
VinterSol+2 Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 hm. snodig. Jeg spurte om dette, og både lege og jordmor sa at kynnere er helt vanlig, ikke noe å tenke over osv. Bare dersom de blir regelmessige, evnt hvis livmorhalsen din er alt for kort el. Men dersom de blir til hinder i hverdagen, så er det jo noe annet! så legen min sa bare at får jeg plagsomme kynnere, skulle jeg bare stoppe opp noen sekunder eller minutter ettersom, til de går over. det funker bra for meg, iallefall!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 De trenger ikke akkorat bli plagsomme, men om de er såkaldte fremprovoserte kynnere, altså kynnere som kommer av noe en gjør feks på jobb eller når en stresser eller bruker kroppen mye, kan de ende med å påvirke livmorhalsen som igjen kan føre til for tidlig fødsel. De kynnerne du snakker om som er ufarlige er de kynnerne som kommer av seg selv og som bare er livmorens måte å forberede seg på. Det er bar enår den blir "forstyrret i rytmen" at en må slappe av litt, og da blir man sykemeldt...Men det går veldig bra når en klarer å slappe av. Sleit med dette i forige svangerskap og det ser ut til at de er i gang igjen allerede enda jeg bare er 13+2. Jm ba meg slappe mer av på på jobb, ellers ender hun med å måtte sykemelde meg. Urk! håper jeg klarer ta det med ro..
Linchen Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Jeg ble 50% sykemeldt pga kynnere - hadde jo mage som en velblåst fotball i over en uke før den ble myk... Det likte ikke jordmor - vil jo ikke ha en for tidlig fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå