Gå til innhold

Når eksene blir nevnt... Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med sjalusi i forhold til min samboers ekser (har hatt noen innlegg her tidligere om det). Jobber med meg selv for å bli bedre og for at han ikke skal merke at jeg har problemer med dette. Jeg har problem med hvordan jeg skal oppføre meg i situasjoner hvor det blir snakk om disse eksene. Kan være episoder som blir nevnt når vi er sammen med familien hans eller venner. Føler at jeg blir sittende veldig taus da, eller blir veldig opptatt av avisa, ungen o.l.

Hva skal jeg si eller gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du sliter voldsomt med sjaulsi, og faktisk prøver å jobbe med det syns jeg jo samboeren din bør prøve å ta deg alvorlig. Det er jo ikke stort annet du kan gjøre, er vel svært få av oss som liker å tenke på at våre kjærester/samboere/ektefeller har hatt andre før oss.

Syns det er en grei måte å takle det på, overse situasjonen og gjøre noe annet fremfor å sitte og frese - spille med.

Skrevet

Jeg kjenner meg SÅ mye igjen i det du forteller.

Jeg klarer ikke overse det nesten, jeg klikker som regel.

Jeg har alltid vært sykelig sjalu, selv om jeg prøver å komme over det og vet at jeg kan stole 100% på han.

Han har gjort en tabbe for en mnd siden der han klarte å kalle meg for eksen sitt navn.

Jeg har opplevd det i ett tidligere forhold, og det at jeg opplevde det nå igjen gjorde ting vanskelig.

Jeg klarer ikke tilgi han for det... Uten å skjønne hvorfor, alle gjøre feil ikke sant?

Det er ikke lett å komme seg ut av sjalusiens klør, men jeg har funnet ut at det beste er å ta opp ting man ikke klarer å høre eller ting som sårer med dem slik at de vet hvordan du har det.

Skrevet

helt enig, Hater når han begynner med det der .."da jeg og Biip var sammen..." tullet sitt. uansett hvor relevant historien er for situasjon, kjenner jeg at det bobler inne i meg. det eneste jeg synes hjelper mot dette, er å si fra til han. jeg ga han klar beskjed om at jeg ville ikke høre om andre han hadde vært sammen med, hadde han en historie å fortelle, kunne han gjerne nevne dem, men trenger vel ikke å opplyse at det er ei han har vært sammen med, jeg husker jo faktisk navnene på eksene hans ekstra godt. og det tok han til etteretning og siden har det ikke vært noe problem:) heldigvis er han like sjalu av seg selv, og forstod hvordan jeg følte det.

Skrevet

Kjenner meg igjen her, ja...

har en sambo som eeeeeelsker å fortelle histerier om ting han og x'n har gjort... haater det!!!!

vil ikke høre noe om ho, men han klarer ikke å la vær å komme med historiene sine når han har fått no i toppen, eller vi er ute med venner...

er så lei av biiip ditt, og biip datt...

hva kan jeg gjøre??

er så utrolig lei, at jeg frykter at forholdet vårt kan ryke...

har prøvd å ta det opp med han, og han lover å skjerpe seg hver gang... men det skjer ikke..

Skrevet

Du er i samme situasjon som meg.

Han prater nesten bare om den siste eksen sin, de var samme i nesten tre år..

Det er alltid --- ditt og --- datt.. Jeg har sagt ifra til han hva jeg føler, han lover at han skal ikke nevne det så mye, men det skjer alltid at han nevner henne..

Han sier aldri noe om ting som vi har opplevd eller noe slikt, det er bare han og hun... da de bodde sammen, da de fikk det og det..

Jeg blir GAL!!

Men det er bare å si det til han, uansett om det ikke skjer noe bedring, kanskje det faller inn etterhvert....

• 3 uker senere...
Skrevet

hater å høre om x'n te sambo.. ho var jo så perfekt og bla bla bla...

Er sååå lei av høre altmulig om ho...

føler at den eneste i familien hans som har akseptert meg er svigerfar...

har tatt det opp med sambo et par ganger.. så han er flinkere enn han var før, men er han sammen med venner, så kommer den samme gamle leksa... x'n ditt og x'n datt.... har så lyst til å spy...

Skrevet

Skjønner ikke de mannfolka deres som absolutt skal snakke om eksene sine jeg da. Hos oss snakker vi minst mulig om det, men er heller ikke redd for å nevne det om det er veldig relevant for det vi snakker om.

Man har jo tatt et valg om hvem man vil være sammen med og jeg skjønner ikke hvorfor man skal trekke fram fortida. Men jeg skjønner heller ikke at man kan være så sjalu på fortida til mannen sin heller. Da bør man som hi jobbe med seg selv og be om å få litt forståelse fra partneren sin til man har ordnet opp i de tingene som ligger bak.

Hva venner og familie velger å dra opp kan man jo ikke styre, men det er lov å ikke engasjere seg så veldig i akkurat de samtalene. Det skjønner vel de som drar det fram og!

Lykke til

Skrevet

Huff, høres ikke ut som han har kommet over henne!

Jeg ville også vært sjalu om jeg var deg. Æsj, ville følt meg som andrevalget:(

Skrevet

Litt dårlig gjort at de driver og prater om eksene hans når du er der da... Min svigerfamilie hadde det med å si navnet til eksen hans når de pratet til meg. De var sammen 6 år før han traff meg så forstår jo at det kan være vanskelig å omstille seg..:o) Nå har de heldigvis sluttet med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...