Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Fikk høre hjertelyden i dag, men jordmor mente den var for stabil.. Hva betyr det?? Trodde det var bra bare man fikk høre hjertelyden jeg? Nå ble jeg redd. Skal tilbake på mandag og høre om den fortsatt er like stabil. Noe jeg trodde (helt ærlig) var bra. Stabilitet er bra i mine ører.. Jordmor tror ikke nurket har det bra..
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Kanskje den bare sov? Er vel mest når de hopper og spretter rundt at hjerterytmen varierer hele tiden, så kanskje derfor hun lurte? Har ikke hørt om noe slikt før jeg da, dette er min 3. unge... Var på kontroll på onsdag, og såvidt jeg hørte banket hjertet taktfast og stabilt så lenge vi hørte på.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg tror stabil hjertelyd kan bety at babyen er lite aktiv der inne, men jeg syns det høres rart ut å anta at babyen ikke har det bra på bakgrunn av dette. Det er jo likevel bra hun tar deg og det på alvor. Hvor langt er du på vei? Kjenner du spark? Prøvde jordmor å dytte deg litt i siden eller ba hun deg om å hoste...?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 hun ba meg ikke om å hoste eller noe. men hun dytta på magen min. Hun sa først at her er det en veldig snill unge som ligger, siden vi får høre hjertelyden hele tiden, så stabilt.. Men senere sa hun at hun var bekymra siden den var så stabil Jeg er 18 uker på vei, og kjenner ikke spark. Jordmor sa at det kunne være fortidlig å kjenne spark også, så jeg måtte ikke stresse fordi om jeg ikke kjente noe.. Hun trodde ikke babyen hadde det bra... Men den lever jo.. Hjertet slår jo fint. Den lå på 140 hele tiden.. Jeg ble så forvirra og lei meg... Og aner ikke hva jeg skal tro, vil jo ikke tro at barnet er dårlig, men når jordmor sier at hun er bekymret så bør vel kanskje jeg også bli det, siden hun kan dette.. Hilsen hovedinnlegger
zzzzz-frøken Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Virker jo veldig merkelig at jordmor skal si til deg at hun ikke trodde babyen hadde det bra kun basert på at hjerterytmen lå stabilt på 140!!!!!! Enten har du verdenens dummeste (i betydning imbsile) jordmor eller så er dette bare et tulleinnlegg!
M&MH Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Ja, fy søren for ei jordmor!!Så slemt!! Bekymre deg på den måten!!Jeg tror ikke det er noe galt, så ta det med ro! Herregud for ei dum jordmor! Skulle ikke vært lov en gang!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Hm, får håpe det ikke er noe galt da!! men når jeg var på kontroll nå sist, så kikka jeg bort må monitoren... der varierte det veldig, mellom 130 å 150.. opp og ned... ho skreiv tilslutt 156. Så kanskje der har noe med det å gjøre? hmm.. har ikke peiling jeg alså men....
zzzzz-frøken Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Men dersom jordmora di er bekymret må hun jo for guds skyld si hva det er som tilsier at noe kanskje ikke er helt i orden? Hvis din presentasjon av timen med jordmor er riktig, ville jeg hvis jeg var deg: 1) Byttet til ei anna på flekken 2) Sendt en formell klage på henne Men jeg tror at dette er et tulleinnlegg eller at HI har oppfattet/tolket situasjonen hos jordmor helt feil
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Dette er IKKE et tulleinnlegg. Dette er noe jeg opplevde i dag, og som er veldig sårt for meg.. Blir lei meg når folk tror jeg tuller... Sitter faktisk å gråter og er redd for at det er noe galt med barnet mitt Jeg blir jo litt lettet når dere sier at hun er en "dårlig jordmor", men jeg kan da ikke vite slike ting. Dette er mitt første barn, og jeg tar det for god fisk alt det jordmor sier til meg.. Hun kan jo dette, det gjør IKKE jeg.. Ikke har jeg misforstått heller, for hun sa klart å tydelig at hun var bekymret om barnet hadde det bra, siden hjertelyden var så stabil så lenge. HI...
zzzzz-frøken Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 Men hvorfor spurte du ikke henne hvorfor en stabil hjerterytme på 140 skulle på noe som helst måte indikere at babyen ikke hadde det bra???? Hvis dette er sant - KLAG på henne - er jo bare det reneste vrøvel at en stabil rytme på 140 er noe galt. Jeg hadde skjønt det hvis hun hadde doppleren stående mot magen din KONSTANT i 2 uker og hjerterytmen lå på 140 hele tiden - det hadde vært bekymringsverdig.
VinterSol+2 Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 stabilt høres bra ut i mine ører? Men når jm målte hjertelyden på min baby, bare hørte hun etter den, sjekket ikke om den var stabil eller noe eller hvor ofte det var eller noe.. kanskje jordmoren din er veeeldig usikker, ny, gammel, et eller annet?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #12 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke spurte, jeg tenkte vel ikke helt klart.. Ble bare i sjokk, og ville bort derfra. Jordmoren jeg har er ei rutinert dame tror jeg. Hun har i allefall jobbet som jordmor i 8 år.. Hun fant hjertelyden med en gang, og den lå stabilt i ca 5 min på 140. Hun dytta på magen, fordi hun ville prøve å få barnet til å forvinne, og røre på seg, men det skjedde ikke... Hun ville at barnet skulle ha rørt på seg.. Jeg vet ikke så mye om dette jeg, så ikke døm meg vær så snill..
M&MH Skrevet 9. mars 2007 #13 Skrevet 9. mars 2007 Skjønner ikke hvorfor noen av dere tror anonym tuller jeg!! DET syntes jeg faktisk er ganske dårlig gjort! uansett hva det gjelder,er det greit å svare på det, istedenfor å bekylde henne for å tulle! herregud!!
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #14 Skrevet 9. mars 2007 Synes du sakl ringe føden og spørre- eller legevakten eller Volvat: et eller annet som kan svare: Hva betyr det jordmor sa? Fryktelig at du skal gå og lure på dette i helgen. Lykke til! Klem
pillis Skrevet 9. mars 2007 #15 Skrevet 9. mars 2007 Helt enig. Blev veldig provosert av de som trodde at hun tullet. Hovedinnlegger, jeg skjønner deg veldig godt, jeg har også kommit ut fra jordmor med spørsmål som jeg ønsket og stille og det er vel ikke så lett å vite hvordan en jordmor bør være. Vill bare gi deg en stor klem siden jeg ikke har greie på det her med hjerterytmen. Se om du kan få time hos en annen jordmor er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #16 Skrevet 9. mars 2007 fikk vite det jeg også sist jeg var gravid! sannsynligvis så er hun vel redd for hjerneskade hvis ungen er for rolig! mista selv like etterpå i spontanabort
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 9. mars 2007 #17 Skrevet 9. mars 2007 Nå ble hun sikkert veldig rolig! Det er jo ingenting som tyder på noe sånnt! Skjerp deg eller tenkt deg om eller noe, vi er ikke her for å skremme vettet av hverandre! Til HI: Gjør som noen her sier...Ring gyn eller føden på sykehuset. Jormødrene der tar seg tid til å svare om de kan og har de ikke tid ber de deg ringe om en stund!Lykke til!
shr&e&lillesusanne Skrevet 9. mars 2007 #18 Skrevet 9. mars 2007 På besøk fra 3.tr. Eller ring legen. Synes selv at det er best å gå til lege, ikke jordmor. Da jeg var hos jm, 1 gang, med forrige, synes jeg det var bare lite konstruktivt tull å høre. Skal ikke si at alle jm er like i tåka som hun jeg var hos var, altså, men ring noen andre en den du har gått til. Det kan sikkert berolige deg =) Stabil hjerterytme høres bra ut for meg også. Dette går bra, skal du se. Lykke til =)
Monie<3 07 <3 11 <3 Skrevet 9. mars 2007 #19 Skrevet 9. mars 2007 Jeg var hos jordmor igår, å hjerterytmen varierte mye. Gikk opp og ned for hver gang hun målte. Varierte mellom 133 og ca 150... Jordmor sa at det var bra at hjerterytmen varierte.. men hvorfor, det vet ikke jeg...?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #20 Skrevet 9. mars 2007 jeg er i uke 25 og hver gang jeg har vært på kontroll så har hjerterytmen lagt på ca 140 og jeg har fått vite at alt er helt bra med barnet..skjønner ikke hvorfor hun skulle si at det var for stabilt..jeg går annhvergang til jormor og fastlege og hver gang har jeg fått vite at 140 er fint og at hjertelyden er fin..jeg kjente ikke at hun sparket skikkelig før jeg var kommet i uke 21..det er veldig forskjellig fra person til person når de skjenner sprking for første gang..men håper alt er bra med den lille..ikke ta sorgene på forskudd..men selvfølgelig bra at barnet blir sjekket
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #21 Skrevet 9. mars 2007 Men hva mente jordmor at skulle skje videre nå da? Ny ul (har du i det hele tatt vært på ul? ) Hun måtte da ha snakket om oppfølging av et eller anne slag? Virker usannnsynlig at hun bare skulle si "tror ikke babyen din har det bra", og så sende deg ut av døra.
tjorven 1 Skrevet 9. mars 2007 #22 Skrevet 9. mars 2007 har vært gravid noen ganger og alle har neste hatt stbilt hjerte rytme på rundt 150.. alltid
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #23 Skrevet 9. mars 2007 sorry var ikke meninga å skremme, skreiv mye mer som tydeligvis ikke kom med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå