Gå til innhold

Min fødselshistorie


lise-79

Anbefalte innlegg

Da var endelig lille Sunniva kommet til verden.

Vil egentlig begynne med å takke de fantastiske jordmødrene på ahus. Ebba, Johanne og Eva. Og en takk til Marit på Klinikk Fjeld for fantastisk fødselsforberedende, smertelindrende og modningsakupunktur.

 

Riene startet onsdag 21 februar ganske jevnt med ti minutters mellomrom sånn på ettermiddagen. Var på middar hos blivende bestemor, og alle koset seg litt med at nå var det hele i gang.. riene tok seg opp utover kvelden, og var på 6 minutter.. Vannet var fortsatt inntakt..

Halv elleve på kvelden reiste vi inn, og ble mottatt av Ebba. Til min fortvilelse - 2 cm åpning.. Tok da avgjørelsen om å reise hjem, slappe av, for så å komme tilbake igjen.

Halv fem var det tilbake på sykehuset.. riene var nede på 4 minutter -og synes jo egentlig jeg hadde veldig vondt!! Tilbake på sykehuset -3 cm åpning!! Prøvde på badekar, men det roet ned riene, i tillegg til at jeg da ikke fikk massaje der jeg trengte det mest. Badekar var ikke no for meg hvertfall..

i syvtiden fikk vi fødestue, og jeg fikk hvilt litt.. riene tok seg ikke opp, og var tilbake på 6 minutter.. et evig mas om opp å gå, noe jeg ikke orket mye av.. Sånn holdt vi på til klokken ble godt over klokken ett.. Da kom Johanne inn og tok vannet, og jammen tok riene seg opp også. Jeg som hedde planer om å klare meg uten smertelindring revurderte dette sterkt nå.. riene var ubeskrivlige!! Da skulle Eva komme inn og sette akupunkturnåler, for å ta smertene, og de begynte å klargjøre for epidural..

 

Men da kom pressriene! Siste sjekk var 5 cm åpning, og Jm var vel like overrasket som meg, men tok da en ny sjekk - joda, her var det full åpning - press i vei!

 

Hu hei hvor fort ting kan gå -glemt var epidural og akupunktur, for i full fart kom den lille prinsessa ut..

 

3815gram og 51 lang..

 

Dette må jeg bare si var verdt strevet, og for en fantastisk opplevelse..

Skal se det ikke blir lenge til neste mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse!

 

Hadde jordmor Ebba selv:) Utrolig god og flink jordmor, takket være henne ble utdrivningsfasen litt av en opplevelse:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...