Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg å min samboer har ei datter på 7 uker som har fått problemmer med å ta til seg mat fra brystet hun kan ligge på bryste å spisse fint i max 3 minuter før hun blir urolig å slipper taket og begynner å gråte . morsmelk er det nok av for min samboer har pumpet seg å da kommer det ut ca 75-80 ml per bryst. på 6 ukers kontrollen fikk vi vite at hun hade litt liten tunge men helsesøster trode ikke det var noe problem siden hun hade gått opp 400 g på 14 dager. når hun har avføring så er den kornete og slimete hva kommer det av ? noen som har vert borti samme problemm eller vet hva som kan være galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er faktisk å gå inn på ammehjelpen.no. Der kan dere lese om amming, ammestillinger, sugeteknikk osv, de har chattelinje for spørsmål, dere kan ringe og evt få besøk hjem av en frivillig ammehjelper.

Lykke til

Skrevet

kan være sopp, da må mor og barn behandles, sopp kan påvirke slik at barnet får vansker med å ta brystet.

men det kn også være at dateren deres er der i utviklingen at hunfekter så med armene hun ahr jo enda ikke kontroll, og mister taket på brystet og det er derfor hun blir sint hun mister jo maten. det er bare å legge henne til på nytt og på nytt og på nytt igjen.

men ta en tur til hs så får dere sjekket ut hva det kan være.

Skrevet

vi har prøvd nesedråper til mor samt alt som helsestasjonen mener at vi skal gjøre men siden hun legger på seg mener dem at alt er normalt ....

Skrevet

Du kan også spørre på ammedebatten, der er det mange flinke damer. Ellers synes jeg det hørtes litt kjent ut, har hatt et par sånne episoder men så har det gått seg til igjen. Vet ikke om det kan være en liten puppenekt, eller at melken kommer for fort, eller den kommer for sakte. Det kan være så mye de reagerer på. Regner med dere får henne til å rape og så prøver å legge til igjen. 400 gr på 14 dager er bra økning det.

Skrevet

Mitt lille gull har det også sånn i perioder, særlig når melka kommer raskt. Da hjelper det å ta ham opp så han får rapet, da går det ikke lang tid før han er klar for ny økt :)

Skrevet

Ang avføringen så høres det helt normalt ut. Den er litt kornete.. Minner om pianøttsmør.. ugg ugg.. Jeg ville, som en annen her nevnte gått inn på ammehjelp.no. Der finner du tips og tlf nr direkte til ammehjelpere :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...