Gjest Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 snuppen min daglig hvis jeg bare bader ham i rent vann uten produkter de fleste dagene?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Det er vel ikke skadelig å bade hver dag vel, så lenge huden til barnet tåler det. Lurt å ha litt olje i vannet eller smøre det på huden etterpå for å unngå uttørking. Jeg bader babyen hver kveld. Har gjort det fra 2månedersalderen. Nå er han 5mndr.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Vi lærte på skolen (barn - og ungdomsarbeiderfaget) og på sykehuset at det ikke var bra å bade babyen for ofte! De har et naturlig fettlag i huden som beskytter dem mot sykdommer og kulde, og ved å bade dem ofte forsvinner dette fettlaget! Men gjelder dette også hvis man bare bruker vann når man "kosebader"? Blir huden tørr hvis man ikke har olje i?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Om huden blir tørr varierer vel fra barn til barn. Er ikke det beskyttelseslaget bare helt i starten?
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Kan hende det... Men hva er starten da? Hvor lenge er det...? ;o)
Mathias`mamma Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 det er egentlig ingen som har godt av å bade/dusje hver dag, for hudens/cellenes naturlige fettlag svekkes, og dermed også immunforsvaret. Uten at jeg mener at jeg gjør de rette; jeg bader jr 2 ggr pr uke, og har planer om å begyne å bade han annenhver dag nå, fordi han elsker det. Nå er han 7 mnd (imorgen da). Min niese ble innlagt på sykehus med staphylokokker i huden pga for mye bading. Ble badet hver kveld.
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 På sykehuset ble jeg anbefalt å vente til babyen var en uke (eller var det fjorten dager?)med å bade henne. Dette pga det beskyttende fettlaget etter fødselen som man ikke burde vaske vekk.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har henne med i dusjen 2 ggr per uke, bader i balje for kos en gang per uke og babysvømming 1 gang per uke:) OG hun er ikke tørr i huden blitt,så 4 ggr i uka funker i allefall for oss:)
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Det er i hvertfall best å ikke bruke såpe...jeg bruker bare litt olivenolje i vannet når vi bader gutten vår. Vi bader ham to ganger i uka, men så er han jo bare litt over 1 mnd gammel da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå