Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg gjør alt riktig i den forstand at jeg drikker 3-4 l vann til dagen, jeg trener flere ganger i uka, spiser usannsynlig mye frukt, spiser mye grønnsaker til lunsj og middag og knasker grove fiberknekkebrød med havregrøten til frokost. Hva annet kan jeg gjøre? Har ikke vært på do på flere dager... Noen forslag?
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Dersom du får vondt i magen/ryggen bør du gå til legen, da er det trolig skikkelig forstoppelse (og det er auau). Hvis ikke kan du jo ta turen til apotek og kjøpe deg ei flaske med duphalac (avføringsmiddel) som du prøver. Det hjalp i hvertfall for meg (da bør du ha do i nærheten!!!! Jeg holdt på å få hetta, for jeg satt på bussen når behovet plutselig kom veeeeldig, måtte hoppe av og løpe inn på en café!) Jeg mener å huske at det er greit å ta for gravide, og at det er reseptfritt, men sjekk felleskatalogen.no først for å være sikker! God bedring!
Nanna1976 Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Her kjenner jeg med igjen. Jeg fikk putselig vanvittig forstoppelse i uke 15 og gikk nesten fra sans og samling. Gikk faktisk på apoteket og kjøpte klyster i tilfelle jeg ble helt gal. Nå har jeg imidlertid funnet løsningen for meg. Hvis jeg er flink til å spise svisker hver dag og drikke biola holder jeg det i sjakk. Hvis det en sjelden gang allikevel stopper opp tar jeg en reell dose dupalak og dagen etter er problemet løst. Dupalak er helt ufarlig under graviditet, er ikke lakseringsmiddel men smører tarmen og "fukter" den jxxelskapen som skal ut. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Takker for gode råd! Dupalak og svisker neste!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Jeg er også veldig plaget med hard mage! Hjelper veldig hos mg hvis jeg spiser en hel sånn halvkilosboks med blå druer..det setter fart på sakene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå