Hanne og jentungen Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg tror kanskje helsestasjonen og deres helsesøstre rundt om i landet forteller oss småbarnsmødre mye rart. På en av trådene i går kveld kom det fram at flere er blitt anbefalt å ha rundt 18 grader på rommet, vi ble anbefalt å ha det kaldt og godt, men helst ikke under 10 pluss. Hvis vi hadde hatt 18 grader på rommet så hadde vi vært tre svette og våkne mennesker der inne. 18 grader i det rommet man skal sover er varmt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 17-18 grader, tenker jeg. Sover på eget rom, for vi vil ha vinduene åpne og helst ha det så kaldt som mulig på vårt eget soverom.
Hanne og jentungen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2007 Vi har det mellom 12 og 15. Vinduet står oppe hele natta, men vi genererer jo litt varme.
Mamman til Christiane Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Vet ikke temp. Men har vinduet oppe så lenge det er +grader. Ellers lufteluke. Er MYE kaldere enn 18 grader ihvertfall.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Aner ikke....men vi sover alltid med vinduet åpent, sommer som vinter og vi har ingen varmekilder på soverommet. Har faktisk vært så kaldt at vannglasset frøs på nattbordet en gang...det var i den gamle leiligheten, da, hvor senga sto helt inntil vinduet. Å sove i et for varmt rom gir bare ubehag. Vi sover dårligere og våkner ofte opp med hodepine og følelsen av å ikke være uthvilte. Ungene sover også med vinduene åpne.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 ca 15 grader når vi legger oss. blir jo varmere i løpet av natta, men har ofte vinduet oppe.
Lille søtnos Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Mellom 18 og 22 grader, varierer jo veldig etter temperaturen ute. Vi har luftelukene åpne, men vinduet ser vi an fra kveld til kveld. Jeg liker å ha det friskt og kaldt, mannen min fryser bare ved tanken (brrrrrr), så vi må finne en mellomløsning som passer for alle tre.
meg og jentene Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Si meg dere som er så opptatt av å ha det kjempekaldt på soverommene; hva ville dere gjort om dere bodde i et varmt land uten air cond? Eller når sommeren kommer hit? Vi har et par og tjue grader, lite klær og sover kjempegodt alle mann.
Hanne og jentungen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2007 Uff da. Jeg er mer opptatt av å få inn frisk luft enn at det nødvendigvis skal være kaldt. Hvis vi kun har oppe en ventil så våkner både pappaen og jeg med hodepine, man kan jo da anta at Snuppa også er litt ør. På sommeren blir det jo varmere, men ville fortsatt hatt vinduet oppe. For å få 20 grader inne på soverommet må dere vel nesten sove med ovnen på? Blir ikke lufta tørr og tung da?
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Aner ikke hva slags temperatur vi har, det begynner kaldt, men blir varmere i løpet av natta! Jeg har tenkt på å ha vinduet på en gløtt, men er ikke det skadelig for den lille da? Å ligge i trekk?
Hanne og jentungen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. mars 2007 Men det blir jo bare trekk hvis du har to vinduer oppe, evt vinduet og døra. Hvis man har et vindu oppe blir det ikke trekk.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #13 Skrevet 9. mars 2007 Vi har vel ca 20 - 22 grader på soverommet. Jenta vår ligger med en tynn pysj og dyne over seg. Jeg synes det virker mer behagelig for henne å ligge med dette, enn å pakke henne inn i masse klær. Hun og vi sover iallefall godt hele natten:))
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 9. mars 2007 #14 Skrevet 9. mars 2007 Vi har 15 grader nå vi legger oss- og vinduet oppe så sant det ikke er mange minus. Har døren lukket så det er ikke gjennomtrekk hvertfall. er ca 15 når vi står opp og. Kjølig og deilig. Vi sover hvertfall godt alle tre
Hanne og jentungen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vil bare spesifisere at man ikke nødvendigvis trenger å pakke babyen inn selv om man har det kjølig på rommet.
Lille søtnos Skrevet 9. mars 2007 #16 Skrevet 9. mars 2007 Vi sover ikke med ovn på, og døren (til resten av huset) er åpen. Hadde den vært lukket så hadde det blitt tett.
gerd Skrevet 9. mars 2007 #17 Skrevet 9. mars 2007 På vårt soverom er det ca 10 grader. Det ghar vært nede i pluss seks tror jeg, men da sover Vesla med lue og votter i tillegg til ullpledd. Jeg vil si det er idiotisk å ha over 15 grader på sommer der det sover barn. Da ber man jo om at de blir syke da!!! - etter min mening... Men man må jo sørge for at barna ikke fryser. Men det er tross alt bedre det enn å ha det for varmt. Man vet jo at respirasjonen til de små kan stoppe opp om det er for varmt på rommet. Jeg skjønner ikke at dere tør jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå