Gå til innhold

Trenger hjelp fort ang amming og tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 4 mnd hadde gått ned 50 gr på to uker.. Skulle begynne med tillegg på kvelden og grøt.. Grøt har han fått to dager, og det går veldig bra, han vil bare ha mer..

Saken: kjøpte meg elektrisk pumpe som jeg prøvde igår.. 1 time etter han hadde spist fikk jeg pumpet ut 10 ml! Senere på kvelden 3 timer etter han hadde spist fikk jeg ut 30 ml!

Nå idag, ca 1 time etter han hadde spist fikk jeg ut 10 ml! (på dagen skal det jo etter 1-2 timer puppen være fylt opp 75%)

Så HELT tydelig at jeg ikke har melk til han

Så da trenger han mat.. De sier at etter 4 mnd er tillegg fast føde.. Men kan jo ikke øke til grøt hvert måltid?? Han må vel i tillegg på mme til alle måltider nå?

Må legge til at jeg fortsatt kommer til å legge han til puppen og la han suge litt.. Han spiser hver 2.-3. time!

Hjelp fort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at han sikkert klarer å få ut mer melk av puppen enn det du klarer å pumpe. Babyen tømmer brystet på en helt annen måte.

Klarer selv bare å få ut litt av puppen når jeg bruker pumpe, men jeg fullammer og min datter går opp bra i vekt, så hun får helt klart ut mye mer enn jeg får!

Vet desverre ikke angående tillegg da. Men siden han går ned i vekt må det selvfølgelig gis tillegg....

Skrevet

Ja vet han får ut mer, men så lenge han går ned i vekt og ikke er fornøyd så har jeg jo ikke nok..

Skrevet

Spiser han om natten? Hvis ikke så akn du pumpe om natten, det er da produksjonen går opp. Og legg han til ofte..

Melk skal jo være hovednæringen en stund til, ville ikke begynt med mer fast føde enda. Men ville hørt med helsesøsteren din, hun vet bedre.

Skrevet

Han spiser 2 ganger om natta ja..

hs er stengt idag :(

prøver gi han mme i første omgang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...