Gå til innhold

Til dere med småspiste barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser de f.eks. til frokost, lunsj, middag og kvelds?? Har en sønn på 21 mnd som er utrolig småspist..........og trenger tips til hvordan få i han litt mer mat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nå er jeg så lei av å sitte å lokke og heie og klappe når hun spiser! Det er det vi har gjort for å få henne til å spise nemlig. Eller sprunget etter henne med maten, for hun har jo ikke tid. Nå har jeg funnet ut at hun for spise selv slik alle andre gjør, blir hun sulten nok, så må hun jo spise til slutt! Jeg sørger for å ta et godt lag med smør på skivene. Hun drikker ikke melk, så det blir mer og mer utvanna juice til drikke, litt mer næring i det enn vann. Men juicen gir jeg ikke før etter hun har spist brød, ellers drikker hun seg mett. Middagen tilsetter jeg også litt ekstra olje eller smør til henne. Til lunsj (når hun ikke er i barnehagen), koker jeg havregrøt basert på melk og fløte. I stedet for sukker, moser jeg litt godt moden banan som gir god søtsmak. Tilsetter også en smørklatt i grøten.

Det er ikke alltid hun er småspist, går veldig i perioder. Noen ganger kan hun spise 10 skiver om dagen i tillegg til middag, men som regel blir det bare 1/2 -1 skive pr måltid. Har ikke lagt på seg på leeeenge, og har avflatende vekstkurve.

Skrevet

Glemte å si at hun får biola også innimellom.

Skrevet

Jenta mi er også småspist, men jeg oppdaget raskt at spiste hun ikke til frokost, så tok hun det igjen til lunsj. Så jeg gir henne ikke mellommåltider hvis hun ikke har spist ett måltid. Da venter jeg til neste.

Unntagen kanskje i helgene når jeg kan ikke dy meg og gir henne pupp.... hm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...