Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Da snuppa var rundt 5 mnd fikk vi det så greit til med at vi la henne i senga med sutt og fille, måtte kanskje inn et par ganger og gi henne sutten, før hun sovnet så rolig og fint. Men nå hyler og skriker hun så til de grader etter en stund at hun ikke engang vil roe seg om vi koser på henne mens hun ligger i senga. Etter å ha holdt på med skriking en stund - hjelper det å ta henne opp, kose litt og så legge henne igjen. Da roer hun seg som regel med en gang! Hvorfor er det slik - vi koser jo før vi legger henne ned første gang også. Litt irriterende er det jo at vi fikk det til så greit - å at det nå skal bli så bråkete! Men det går vel bare opp å ned? Takk om noen har noen svar, tips eller råd!
SpongeBob Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Du sier ikke hvor gammel hun er blitt nå, men kanskje hun har blitt såpass mye eldre at hun klarer å bli redd for at dere blir borte? Og rett og slett trenger den ekstra bekreftelsen på at dere kommer tilbake hvis dere trenger henne? Så lenge dere til slutt får lagt henne mens hun fortsatt er våken (at hun ikke sovner i armene deres el.l) bør det gå over etterhvert. Det beste dere kan gjøre er vel å trygge henne slik dere gjør, så går det seg sikkert til igjen:) Hva er det de sier om å være foreldre? Det eneste som er sikkert er at når du har fått til noe, så endrer det seg?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 Takk for fint svar Ble litt glad nå, for det er litt slik jeg har følt det at hun kanskje rett og slett trenger en ekstra kos før hun kan roe seg helt ned - og det skal da egentlig ikke kalles hverken uvane eller å skjemme bort at man koser!!! Emma er 6,5 måned. Klem,
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Lukas har også perioder der han vil ha litt ekstra fang kos før han legger seg :-) Så om han begynner gråte, så tar jeg han opp og med meg ned i stua og lar han sitte litt på fanget å kose seg. 10 minutt etter kan jeg gå å legge han igjen, og da går det som en drøm :-)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2007 Ja, nemlig - godt å høre at det ikke bare er meg La oss kose oss med våre små - plutselig vil de ikke det mer!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Ja ikke sant :-) Er så enig med deg, blir så fort stor. Helt utrolig :-) Tenker tilbake der han omtrent bare ville ligge på fanget :-) Nå er det mest mulig farting på gulvet :-)
SpongeBob Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Neineinei, dette er viktig læring for lille Emma! Man koser masse med foreldre man kan stole på, og så legger man seg og sover, trygg og fin. Det er sånn barn skal ha det - de skal være en god del større før man kan snakke om at de er "bortskjemte", mener nå jeg. Gode vaner, dette her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå