Gå til innhold

Fordelene med å ha termin på sommeren... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg andre erfaringer enn det da siden veslejenta også kom i juli. Men i dag kom jeg på mange av fordelene det er å gå gravid med termin på sommeren.

Den første tiden da man bare føler seg oppblåst og kvalm er det vinter og man kan skjule seg bak litt store gensere og jakker.

Når magen begynner å vokse blir det varmere i været og man kan virkelig då vist fram magen-om man vil det...

MEN det beste av alt er at når magen er stor trenger man ikke knyte på seg store tunge sko for å måke seg vei i snøen. Da kan man bare kippe på seg noen lette sko uten å bøye seg.... :-)

ÅÅhhh jeg gleder meg til det blir vår... :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp - enig med deg. Jeg hadde termin i midten av desember med gutten vår...og det var ikke noe særlig...Følte meg som en stappet pølse i altfor mye klær, hadde så mye vann i bena at støvletter ol var umulig å bruke - fikk bare på meg småsko + alt er mye tyngre når det er kaldt og mørkt....

Fikk lillegutt en uke før julaften og det var bare stress...ble ikke mye julefeiring på oss kan du si;o) Var så trøtt og sliten at jeg ikke visste om det var dag eller natt...men hadde et hastesnitt bak meg også, så det har jo litt å si + større fare for brystbetennelse om vinteren.

Denne gangen planla vi sommerbaby - tror det blir en bedre årstid å få på, ja:o) Gå i sandaler og vide luftige klær i lyse sommermnd....herlig:o))) Og alt blir sikkert litt lettere når babyen kommer når det er lyst og varmt i stede for mørkt og kaldt...kunne jo ikke gå ut med ham før han var over en mnd pga været....:o(

Skrevet

Gleder meg til sommeren. :)

Men det er en ting jeg lurer på: Er det større sjanse for å få masse vann i kroppen når man er høygravid på sommeren? Noen som vet?

Skrevet

Det er vel en god mulighet for det desverre...er jo lettere å få vann i kroppen når det er varmt...men er jo ikke sikkert det blir så mye heller, er jo veldig forskjellig fra person til person. Jeg ser vel for meg at jeg kommer til å se ut som Michelin-mannen i sommer....siden jeg hadde såpass mye vann i kroppen sist da det var vinter...men man kan jo håpe;o)

Skrevet

Det beste er vel å slippe å trille tur i 50 cm. snø og slaps. Herlig å kunne gå tur uten å blåse vekk. Det gleder jeg meg til. Ta på seg joggeskoene og trille lange turer i sommerværet rett ned på stranden. :D HVIS det blir en fin sommer da vel og merke. Hehe..

Skrevet

Har termin i begynnelsen av juni og gleder meg til å gå ut med babyen uten å kle på så mye! Sist fikk jeg barn i desember. Var forsåvidt greit å gå høygravid om vinteren, for jeg var så varm likevel, trengte ikke mye klær, he-he. Men synes det er fint at det blir bart på veiene når jeg blir stor og tung, så slipper jeg å være så redd for å skli på glatta.

Skrevet

Ja jeg har termin 26 juni og er veldig glad for at jeg slipper å gå høygravid om vinteren. Blir deilig å slippe alle de klærne og som du sier, ikke minst å slippe å bøye seg for å knyte skoa=) Slipperser er en fin ting hehe! Deilig å slappe av de 3 siste ukene før termin ute i solen (hvis man orker varmen, hvis ikke i skyggen) i stedet for å være "låst" inne pga kulde og vær.

Skrevet

Dette er vår første da,så har heller ikke noe annet å sammenligne med.men som allerede nevnt: Slipper masse klær når magen er på sitt største-hvis du ikke vil. bøye seg for å ta på skoene.Trille på bar,fin mark.

Åsså kan man ha bursdagsselskap ute i hagen,når den tid kommer.

Å man får ha sommeren til å komme seg på etter fødselen.sol og lys:)

Å jeg vil tro det er lettere å komme seg opp om natten for å amme og diverse på sommerens lyse netter enn midt på svarteste vinteren:)

Dåpen: blir kanskje lettere for langveisreisende å komme på sommeren/høsten enn på vinteren.

Guuuud,som jeg gleder meg til lillevennen kommer ut:o)

Skrevet

men så er det da lettere vannansamlinger i kroppen.vanskeligere å sove i varmen?tyngre å gå høygravid i varmen..?

Meeeen det har vi ikke sett (hørt/lest) :P

Skrevet

Jeg har termin 4 juni og syns det er litt i siste liten. Jeg ser ikke frem til en varm innlandssommer som høygravid. Vi får satse på en mars/aprilbaby neste gang.

Skrevet

Jeg er selv født i juli og må innrømme at jeg syntes det var litt kjipt å ha bursdag midt i sommerferien da jeg var liten, for alle var jo på ferie og jeg måtte vente med bursdagsfeiring til skolen begynte igjen i august. Så jeg syntes egentlig det var litt dumt med termin i juli i utgangspunktet. Men nå hører jeg flere a si at det er mange fordeler med hensyn til å få barnehageplass på høsten. Mange som får barn på vinteren må vente til høsten før det blir ledige plasser i barnehagene, og det veier jo veldig opp synes jeg da:-) Så får han heller overleve å vente med å feire bursdagen sin til august:-)

Skrevet

Har selv bursdag i slutten av juli, og syntes det var kjempekjekt.

Hadde gjerne familieselskap på bursdagen, og feiret med venner når vi kom hjem fra ferie. Minst 2 bursdager hvert år - hehe!

Synes og det virker mer fristende å sitte høygravid i tunika og slippers og suge på isbiter enn å sitte i stillongs, store bukser, ullegenser og varme klær midt på vinteren.

Og ikke minst at vi ikke trenger å pakke ungene inn i 4 lag ull og dytte dem ned i en dunpose før de kan taes med ut.

Gleder meg sånn til sommeren!

Skrevet

-Man slipper aa kjoepe vinterjakke for gravide. (Jeg haaper paa aa klare meg med den jeg har--om jeg saa maa knappe opp noen knapper mot slutten.) Der sparer man seg for en utgift.

-Man slipper aa vaere redd for at barnet fryser den foerste tiden

-Slektninger har kanskje god tid til aa komme paa besoek og evt. hjelpe til litt den foerste tiden, siden de har sommerfri.

Skrevet

-Aaa ja, en til: slektninger fra utlandet kan komme paa besoek fordi de har sommerferie. (Svigerforeldrene mine satser paa aa ta seg en tur foer de begynner aa jobbe igjen, og det gjoer broren min ogsaa. Skal planlegge barnedaapen til de er der.)

Skrevet

-Oj--der kom jeg paa en til (ja, her er det masse fordeler, dere!) De av oss som er studenter kan fullfoere et skoleaar uten aa gaa hoeygravid til eksamen (jeg er litt over 7 mnd naar jeg tar eksamen) og slippe aa begynne paa det neste skoleaaret for saa aa ta ut permisjon. Med permisjon fra Laanekassen fungerer det veldig bra, for man slipper aa ta ut foedselsstipendet i midten av et semester. Man kan ta permisjonsaaret fra og med hoestsemesteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...