Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å gi minst'n vanlig melk nå. Noen som vet hvor mye kumelk et barn på 1 år kan få? Er det best å gi melken etter måltid? Etter hver måltid? Jeg ammer morgen og kveld fremdeles, men skal snart trappe ned fordi jeg begynner å jobbe og knerten er for "opptatt" til å få pupp..!

Takknemlig for svar!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert forskjellig hva de får, og hvordan det tilvennes.

Her får frøkna på 14 mnd melk på flaske morgen og kveld, litt i overkant av 3 dl til sammen. Ellers får hun bare vann til de øvrige måltidene.

Hvis du ønsker å kutte ut flaske, og heller gi på kopp, vil jeg si det avhenger av hvor mye han drikker av gangen. Frøkna mi er ikke så flink til å drikke til/etter måltidene (av glass) enda, så hvis jeg skulle kuttet ut flaska måtte jeg gitt melk til hvert måltid.

Begynte med å gi ca. 60 ml vanlig melk, melk i sauser/mat etc. Økte på etterhvert... Husker hun fikk løs mage en periode, så da måtte vi trappe ned litt igjen en stund.

Skrevet

Her startet vi rundt året, han fikk litt melk i et glass med sugerør (det var kjempestas å drikke av sugerør - stor suksess), i begynnelsen drakk han bare litt, nå etter ca. 1 måned er han oppe i 2-2,5 dl i løpet av dagen. Han får det til frokost, lunsj og kvelds (alle grøt- og brødmåltider). Til middag får han vann. Den siste uka har forbruket gått litt opp, det ser ut til at han liker lettmelk veldig godt, og det gleder meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...