Gå til innhold

Dere som scrapper....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker dere på en LO?

Jeg synes jeg bruker utrolig lang tid, kan sitte i et par timer og bare sammenlikne papirer med ulike mønstre og tenke på hvordan jeg skal plassere bildene. Deretter tar det gjerne to-tre timer før jeg har gjort det hele ferdig, det vil i praksis si at jeg sitter minst to kvelder med hver LO. Fatter egentlig ikke helt hva som tar så mye tid, for så veldig avanserte er de jo ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik deg, trenger en evighet. Først bruker eg minst en time på å finne de rette bildene og rett papir, og så lager eg en liten skisse og det tar jo en liten evighet. Deretter kan eg fint bruke 2-3 timer på å flytte på ting og ombestemme meg. Bruker også veldig lang tid på å finne tekst. Overskrifta går som regel ganske greit, men når eg skal skrive historier o.l. blir eg aldri fornøyd.

Har funnet ut at det er ganske praktisk å lage dobble LOer, bruker ikkje så veldig mye lengre tid enn på de enkle LOene.

Prøver jo å si til meg selv at det er lite vits i å være så himla nøye og bruke masse tid, men det nytter ikke. Har liksom et bilde i hodet av hvordan LOen skal se ut, og gir meg som regel ikke før eg får det mest mulig likt...

Skrevet

Ja jeg bruker også lang tid på en LO

Skrevet

LO er en layout.

Så flinke dere er da jenter!

Hos meg blir veien til mens jeg går. Jeg har ikke tålmodighet til å planlegge så mye. Jeg finner frem bildene og 12x12 arkene og bare setter i gang. Først legger jeg bildene på arket sånn ca der hvor jeg vil ha dem. Detter grubler jeg på hvor overskriften skal stå. Jeg limer inn bildene, og etterpå ser jeg om det passer med litt ekstra stasj & pynt(embellishment). Stort sett må QuicKutz-tangen frem også, men det er mer fordi jeg synes det er så moro enn fordi det nødvendigvis passer inn med QuicKutz.

Bortsett fra det, så er jeg personlig tilhenger av enkle layouts. Jeg har mange ganger sett en flott layout med masser av stas&pynt og tenkt at: WOW her har jeg mye å lære. Men etter å ha sett flere slike som har "imponert" meg, så har jeg funnet ut at de igrunnen er veldig like. De bruker samme triksene, samme stifter på sløyfene etc. Får de idéen selv eller hermer de etter hverandre tro? He he...

Nei, jeg har funnet min egen litt enkle stil. Blir nok aldri en superscrapper, men det blir da personlig.

Skrevet

Komisk trolltussa, jeg har tenkt akkurat det samme!! Er utrolig mange LO's som er utrolig like- samme duse farger, pynt, dies ol.... Tror faktisk det er endel som bare kopierer så godt det lar seg gjøre.

Jeg liker også å gjøre det enkelt,synes nesten det kan være vel så vanskelig. Også er jeg veldig nøye på fargevalg og at fargene passer til bildet.

Jg bruker nok en kveld pr LO, såsant jeg ikke har noen SUPER ideer i hodet :0)

Skrevet

Ang. dette med å kopiere: I en bok jeg har ("Scrapbooking- Minner som skinner") står det: "Når du driver med denne hobbyen, er det lov å stjele- det finnes til og med et ord for det: scraplifting! Kopier det du liker i denne boken, hent inspirasjon på Internett eller i blader, og opplev hvordan kreativiteten vokser! Gjør det til en vane å tegne enkle skisser av hvordan bilder, teks og pynt er plassert i idèbøker og andres scrapbøker, og bruk dette som utgangspunkt for å sette sammen egne sider."

Jeg synes dette høres veldig lurt ut, særlig hvis man er fersk scrapper. Jeg har selv aldri direkte kopiert en LO, men jeg har absolutt hentet inspirasjon fra andre. Har faktisk tenkt på å lage kopier av ulike eksempler i noen av bøkene mine, bare for å få prøvd ut nye teknikker. Da blir selvsagt ikke resultatet like personlig, men det kan sikkert gi noen nye impulser til egenkomponerte LOer siden.

Er det "juks", synes dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...