Alvepike Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Alle her (virker det som) synes at fasen da ungen skulle presses ut, ikke var noe særlig vondt. Jeg syntes det var helt j**** da hodet stod og tøyde i åpningen mellom to rier. Trodde seriøst jeg skulle eksplodere. Altså åpnings riene før det var vondere, men rie toppene varte jo bare noen sekunder , mens rett før ungen var ute måtte en jo vente et par min. Fytti, det synes jeg var det værste!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 jeg synes kun det var vondt, først når den skulle presses nedover i bekkenet, fytti grisen kjentes jo ut som jeg skulle knekke, men når hode begynte og komme var detikke vondt, det var litt morsomt når hode bare stod der for da pusta jeg fort for og klare og holde igjen,
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Det var helt grusomt. Synes "alle" sa at det ikke var noe fælt før jeg skulle føde, men det stemte ikke. Flere enn du som mener det hvertfall...
Alvepike Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2007 ha ha, der ble vi lurt gitt... alle sa det til meg også..
seff Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes pressfasen var helt topp, men det tror jeg kommer mye av at min fødsel var et sant mareritt i åpningsfasen, og det var først i pressfasen at det var snakk om pauser mellom riene. Selv med drypp på full guffe og hodet stående lenge i åpningen var det INGENTING ift det som var før pressriene. Jeg prata og lo jeg :-) Etter et døgn i smerteh.. skjedde det endelig noe annet enn bare konstante smerter.
Tiddelidu Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Jo, jeg syns det var j*** vondt! Som jeg sa til jordmora: "Det kjennes ut som jeg driter et vedtre!!"
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg hadde fødsel på 3 timer, men det var et h med riene... Om dere måtte tisse heletiden når dere holdte på og skulle føde og når dere skulle tisse kom det ikke så mye som en dråpe det var vondt, hvorfor er det sånn?
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har også fått hørt dette at åpningsrien er mye vondere enn pressriene. Stemmer ikke helt her... jeg gikk fra 3 til 10cm åpning på 3 timer, og gjennom å ha trent avspenning gjennom Lamaze på slutten av svangerskapet, greide jeg å jobbe så godt med riene at jeg sovnet mellom dem faktisk. Jeg, kroppen og lystgassen - kjempekompiser! Pressriene derimot, var noe så inni fytte h#"¤%¤& vonde!!! så du er ikke alene nei
Hanne og jentungen Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Jeg er nok en av de som ikke syntes pressriene var så ille. Hadde åpningsrier i nesten to døgn og 3 pressrier. Jeg husker dem ikke lenger en gang.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 På slutten av åpningsfasen hadde jeg noen gruuuuuusomt lange og vonde rier. De varte så lenge og var så sterke at jordmora trodde apparatet som målte dem hadde gått heden, men desverre kunne jeg bekrefte ovenfor henne (når jeg omsider fikk tilbake pusten) at det var rier og ikke maskinen som hadde hengt seg opp. Samtidig drev lille gullet og sparket i mot helt sykt hardt så jeg trodde jeg kom til å eksplodere. Sett i forhold var pressriene mye bedre, men jo, de var vonde nok
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Er en av dem som ikke synes det var særlig vondt...faktisk så var heller ikke åpningsriene så vonde (hadde en drømmefødsel altså). Faktisk så smilte jeg som bare det da hodet stod i åpninga! (Og det uten smertestillende og lystgass altså). Kommer kanskje an på hvor stort hodet er. Men du som nevner det med trangen til å tissa...ja, den er jævlig...har blæresykdom fra før av, så jeg hater denne følelsen. Men det var faktisk litt bra, for jeg tenkte at jeg måtte presse ut tiss, og det gjorde at jeg pressa når det kom pressrier! For jeg kjente ikke snulla komme ned...skjønte ikke helt hvorfor jeg skulle presse
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Vel, når man prøver å presse ut en unge på 4548g og 54cm med hodeomkrets på 38,5cm som på toppen av det hele står fast høyt i bekkenet, så er det kanskje ikke rart det var litt vondt... hehe
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 huff, det skjønner jeg godt ka-ping. min skjønne lille prins var på hele 4.2 kg, men heldigvis var hodet på 36 cm...kan tenke meg at hver ekstra mm hadde økt smertene under utpresning masse ja
engelmor Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 jeg synes hele fødselen var kjempe tøff jeg, og spesielt da jeg fikk pressetrang. hadde styrtfødsel på 2 timer og ti min, og gikk fra 4cm til 9cm på under en time, fikk ikke noe smertestillende, selvom jeg tryglet etter epidural. fikk epidural med forrige, og det var som himmel og helvete, da tok fødselen 5 timer. fødte på søndag så har det ferskt i minne. morkaka satt også fast, de trykket som f... på magen min og dro i navlestrengen til den røyk, så måtte operere den ut.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 Snulla var snill mot mamma'n sin og var bare 35 cm rundt hodet!
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #16 Skrevet 8. mars 2007 skreiv faktisk feil der... hun var 4845g.
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #18 Skrevet 8. mars 2007 ja og det gikk jo ikke særli bra heller da, hehe Etter 75min pressing ble det vedtatt haste-ks. Så ut kom'a
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #19 Skrevet 8. mars 2007 Kanskje ikke så rart nei Søsteren min sin yngste var på 4,7 og det var bare så vidt hun slapp ks...men kanskje bedre med ks, for hun revnet i øst og vest for å si det sånn.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 8. mars 2007 #20 Skrevet 8. mars 2007 Jeg syns åpningsriene var helt jææævlige. Syns ikke pressriene var vonde i det hele tatt, men jeg hadde da fått epidural ;) Det sve litt når han kom ut, men ikke noe rart når han var 39cm rundt hode;);)
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #21 Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes også det kjentes godt da hodet satte seg fast der nede i en ri og ikke var ute før neste ri... MEN de aller siste riene før pressriene var for j.... vonde (ikke epidural eller lystgass), slik at pressriene uansett var en lettelse for meg! Fikk du epidural/lystgass? Kan være at det var derfor du kjente pressriene så godt.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. mars 2007 #22 Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes også at pressriene var verst. Spesielt den nest siste rien, da hodet stod i åpningen. Ellers var det helt jævlig vondt å bli tøyd fra 7-10 cm på en rie. FIkk pressrier på 7 cm, så jordmor måtte inn og tøye. AU.
Arb.ledig husmor Skrevet 9. mars 2007 #23 Skrevet 9. mars 2007 Hos meg va pressriene det verste... Men det kan jo ha noe å gjøre med at riene som va fra 3-8cm åpning hadde eg varmt vatn på (låg i badekar da) og merket ikkje så mye.. Og pressriene gjorde vonde selv om de ikkje virka, det va egentli det verste... Bare gjorde vondt uten at eg klarte å presse...
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #24 Skrevet 9. mars 2007 Synes ikke pressriene var særlig vonde,men var utrolig slitsomt å presse og holde pusten når man var så sliten.Hadde pressrier i en time,men virker som det gikk fortere.Synes sluttfasen av åpningsriene var veldig vonde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå