Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No har småen hatt feber i tre dager,men har vore i god form,,,ete godt har han gjort også...

Han hadde feber i går på 39.5...da ga eg paracet..ga natt også da var den 38.7

I dag har temperaturen ligget på 38.4,er dette høgt? han har vore i kjempeslag i dag...krabba rundt på golvet..kjempehumør også..

Når gir dere paracet? når kontakte lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte HS om dette i dag faktisk. Hun regnet høy feber som over 39, og mente man skulle ringe lege hvis;

1. Høy feber (altså >39) i over to dager

2. Almenntilstand, barnet oppfører seg veldig annerledes enn ellers

Paracet sa hun man burde gi ved høy feber. Jeg ville nok gitt litt uansett, for å lette situasjonen for babyen.

God bedring til han!

Skrevet

Hei

Vi opplevde tre dager med feber på gutten vår i jula. Denne ble avsluttet med røde utslett (4.barnesykdomme). Humøret og formen var bra til tross for høy feber. Vi gav han stikkpille når feberen gikk over 39, 5 og spesielt gjald dette på natta.

Det kan jo tenkes det er dette småen din har fått. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med feberen (foruten å gi febernedsettende når den blir for høy).

Det er vanlig å kontakte legen hvis feberen er høy i ca 4 dager. Men er du bekymret så kan du alltid ta en tlf.

God bedring til den lille :)

Skrevet

takk for svar til begge to:)

Ringer legen i morgo viss han har feber da...:) Er første gang han har feber,,blir bekymra..leser alt eg kjem over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...