Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Vet ikke hav jeg skal gjøre. Vi har etablert 4 faste måltider. Hvor første og siste måltidet er grøt, brød til lunsj og middagsglass til middag. I tillegg er det frukt og grønt, yohurter etc innimellom. Pluss pupp da I perioder spiser han veldig godt, mens i enkelte perioder nekter han mat. Vi har slitt veldig med maten siden vi begynte med fast føde. Det er et strev til hvertmåltid hvor vi må underholde han for så å lure inn en og en matbit. Det skal jo ikke være sånn. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har forsøkt å få råd fra HS men uten noe særlig hell. Er det flere som har det sånn? Han er 9 mnd gammel. Dessuten har han gått ned litt i vekt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Min gutt er også småspist, snart 9 mnd. Har nå klart å komme opp i 4 måltider om dagen, grøt til frokost og kvelds, frukt/grønnsak til lunsj og middagsglass.. Men noe frukt/grønt/yoghurt innimellom det er det ikke vits i å prøve på en gang. Han ligger på en lav percentilkurve og på siste veiing (8 mnd kontrollen) hadde han også gått litt ned i forhold til kurven. Men ikke i forhold til sin egen vekt da.. Jeg styrer ikke så veldig med dette, han er superblid og fornøyd og han legger jo på seg selv om han ikke følger kurven helt. Men de vekstkurvene er jo et gjennomsnitt, med så mange sumobabyer så må jo noen være under kurven også for at det skal bli et snitt.. Veier per idag 7,4 kilo, det er jo 'lite' for en på nesten 9 mnd. Vet ikke hvor stor din gutt er og når du skriver at han har gått ned i vekt, hva mener du egentlig, at han veide 8 kilo men nå veier han 7,5?? Eller mener du at vekstkurven har gått litt ned. For hvis det er det siste så ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Du kan jo prøve å legge ut spørsmålet ditt på skravlesiden også, får gjerne flere svar der.
Bananamama Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Har hatt litt av samme problemet som deg. Det som funket for oss: -variere med forskjellige typer grøter -dyppe grøtskjeen i frutti -mose middagen (hun likte ikke bitene i 8 mdr-glassene) -gi henne en skje slik at hun kunne hjelpe litt til selv (blir jo mest søl da..) Og det viktigste for at ikke vekten skulle gå ned var å tilsette en klatt smør i grøten og/eller middagen. Middagsglassene er relativt magre. De selger melange som er uten salt og melk, denne bruker vi til barnematen.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 -slutt med alt innimellom, du skal se det er det som ødelegger. Høres NØYAKTIG ut som vår situasjon, Pernille er 8,5. Gi pupp ETTER maten hver gang, vann i mellom måltid. Gi frukt også rett etter måltid, ikke noe mellom. De blir ikke ordentlig sultne=) Bare prøv=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå