Gå til innhold

Jente, symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed på UL i går at vi venter ei jente:) Har en liten gutt fra før og jeg var helt overbevvist om at det var en gutt denne gangen også. Klarer liksom ikke å venne meg til tanken på at det er ei jente i magen...er ikke skuffet altså, overhodet ikke! Hadde bare trodd at jeg ble en guttemamma:) Men er kjempegla altså, nå får vi jo en av hver:)

Trodde liksom man hadde flere plager som oppkast og kvalme når man ventet jente og det er ikke jeg noe plaget av. Var riktignok en del kvalm de første ukene ( det var jeg ikke med førstemann) men nå er kvalmen borte. Men er veeldig trøtt da og lite energi så lurer litt på om det er noe spesielt jentesymptom? Er jo i uke 18 nå og da skulle vel egentlig trettheten begynne og gi seg...? eller? Uansett så hadde det vært artig å hørt om ulike erfaringer og symptomer som kan ha sammenheng med å vente jente:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap egentlig..

Mitt svangerskap var veldig ulikt i begynnelsen fra det forrige, men får jente denne gangen også:)

Skrevet

Jeg skal ha jente, men jeg har egentlig ingen spesielle symtomer... Er ikke kvalm, energien er på topp, har ingenting som jeg har "dilla" på, eneste som gjør at jeg føler meg gravid er den voksende magen og lille jenta som sparker som bare det... =)

Skrevet

Mine svangerskap er helt ulike..venter gutt denne gang oxo..men me 1 mann gikk jeg opp kunn på slutten,hadde mye mere energi,reagerte ikke så mye på mat..

denne gang var jeg kvalm til uke 11..reagerer mye på lukter og forskjellig mat,raste opp i vekt tili,mye rundere,kvalmen tilbake igjen i uke 22, trøtt,lite energi og mye hodepine.. så tror d er individuelt fra svangerskap til svangerskap.. alle mente jeg ventet jente nå,men så en tut tydelig på Ul:)

Skrevet

Jeg var og sikker på at det var en liten gutt inni magen min, men her var d også en jente gitt :)

Har heller ikke vært noe plaget m kvalme og oppkast, har faktisk bare kastet opp en gang...Men har vært veldig trøtt da, og hatt lite energi hele tiden...

Ellers har jeg hatt mere gutte-symptomer enn jente...har ikke hatt noe særlig m kviser, brystene har ikke vokst seg kjempestore (selv om de har vokst litt...men de var jo litt store fra før da...)

Hmmm...fulgte hvertfall en sånn test jeg fant (lurer på om d var på www.ammetåka.no??) og der hadde jeg flere guttesymptomer enn jente...

M en gang var d litt rart å si " hun" siden jeg var så innstillt på gutt, men nå tenker jeg kun "jentetanker" :)

Skrevet

Det er nok veldig individuelt hvordan symptomer en har ift kjønn - tror ikke en kan si at de som er så og så får det kjønnet og omvendt...

Vi fikk gutt første gang og jeg hadde da ekstrem svangerskapskvalme, og kvalme er jo et typisk "jentetegn" sies det...ekstrem kvalme denne gangen også, ikke fullt så ille som første gangen, men har vart mye lengre + jeg er i generalt dårligere form - trett, sliten, bl+++ venter jente denne gangen. Tror nok jeg er en type som blir veldig kvalm og dårlig uansett jeg...ligner på mamma der ja - hun var lik med sine to jenter.

En venninne av meg var ikke kvalm eller dårlig på noen måte med førstemann, som var en jente. Denne gangen har hun vært litt kvalm og venter gutt...

Skrevet

Jeg var sikker på at jeg skulle få enda en gutt pga ALT er likt som første gang:o)

Skrevet

Hehe, kikka akkurat på den linken - jeg har så godt som alle symptomene på at det blir jente og har hatt "jentefølelse" hele tiden, men gynekologen var nå ganske så skråsikker på at den lille hadde en tut der den lå :o) skal tilbake til ny ul 28.mars så da får vi se etter en gang til! Frisk og hel er h*n uansett :o) :o) :o)

Skrevet

Vi skal ha jente. Jeg har ikke vært spesielt mye kvalm men veldig trøtt de første 4 mnd, begynner å hjelpe nå:) Men de sier jo at jenter tar mors skjønnhet og jeg har fått kviser i ansikt og på ryggen. Det er visst typisk jentetegn. Og rund mage, ikke spiss. Alt dette blir jo bare spekulasjoner men gøy likevel!!:)

Skrevet

Hmmm, vi venter jente, i følge UL. Har vært mer kvalm enn de to forrige gangene med gutter, ble større tidligere, og ikke hatt humørsvingninger, så det er ganske ulikt nå. Men tror egentlig ikke så mye på disse tegnene på gutt og jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...