stima Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Stemmer det at jeg har lest et sted at man helst ikke skal ligge på ryggen å sove etter så og så mange måneder? isåfall hvorfor?
doble Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Vet ikke om det er farlig.. Men jeg blir innmari svimmel og kvalm når jeg gjør det:( Så det funker ikke for meg. Har vært sånn siden uke 15! Men hvis du ikke kjenner noen ubehag er det vel ikke farlig tror jeg.. Noen andre som vet kanskje?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Tror også det er mest for din egen del, har aldri hørt at det er noe skadelig for babyen. Med forrigemann husker jeg at jeg på slutten av svangerskapet ikke kunne ligge mange minuttene på ryggen før jeg ble innmari svimmel.
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 du merker det når du må slutte! Det er fordi babyen etterhvert kan legge for mye press på hovedpulsåren din! derfor skal man la være etterhvert. men dette merker du som sagt, så ikke bry deg om det foreløpig om du ikke merker ubehag ved det! Jeg har mye vondt i ryggen, og det føles bedre å ligge på ryggen, så jeg ligger en del på ryggen så lenge det føles behagelig!
stima Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 ok, takk for svar..Jeg klarer nemlig ikke å ligge på siden for lenge-klarer ihvertfall ikke å sovne da. og å ligge på magen går jo ikke mer..
VinterSol+2 Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 etterhvert blir det vel ubehagelig å ligge på ryggen og, så kan være lurt å prøve ut noen nye stillinger.. hva med å legge en pute under magen mens du ligger på siden, og en mellom bena? Eller å ligge "delvis" på ryggen, med en pute eller en god varm mann bak? Jeg klarer å ligge halvveis på magen også, med det ene benet helt opp, så overkroppen ligger på magen lissom, mens magen ligger på siden.. haha *klønete forklart* men som sagt, så lenge du ikke opplever ubehag, så går det greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå