Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvert bleieskift, kun ved nattstellet, eller bare når de begynner å bli litt røde og såre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri. er han sår bruker inotynolsalve

Skrevet

Samme som Martin kom 03.06.06 :)

Skrevet

hver kveld..

Skrevet

smører når hun begynner å bli sår. Veldig god den sink salva de har på apoteket. Så vi holder oss til den. Husker ikke navnet i farta. Men trenger ikke smøre mange ganger før hun er kvitt sårheta ivertfall.

Skrevet

Smører hver kveld...

Skrevet

Aldri. Hun er aldri sår. Hva kommer sårhet av?:)

Skrevet

kan komme hvis du ikke skifter bleie ofte nok, eller at de har veldig "sur" mage eller streng urin. Kan også komme hvis de ikke får lufte stumpen litt.

Skrevet

Så tror jeg det har litt med hvor sensitiv huden er. Lisjemora vår har litt følsom hud. Så da skal det nesten ingenting til før hun blir sår på stumpen. Hun må skiftes på med en gang hun har gjort seg ut, ellers blir hun sår. Tror det kan ha en sammenheng med allergi/ eksem også kanskje?

Skrevet

Jeg har enda ikke smurt pjokken med noe som helst. Eneste han har fått på er litt kuldekrem i ansikt når vi skal på trilletur i minusgrader. Råder alle til å smøre minst mulg utover det nødvendige. Når man tilsetter hud fett, vil huden etterhvert slutte å produsere fett selv, og man får tørr og sår hud og blir avhengig av krem :)

Skrevet

Det er godt mulig siden huden er mer utsatt når de er allergikere/eksem babyer. Martin har mild atopisk eksem og jeg mistenker allergi, men han er ganske hardbarka når det gjelder bleieutslett.

Skrevet

aldri etter vi ble kvitt bleieutslettet med a-creme :) Nå er det kun a-creme som gjelder. Og litt pottittmel :D

Skrevet

Jeg smører kun når hun er sår.

Skrevet

Ja lisjemora vår har både aropisk eksem, og allergi. Og de sa til oss på sykehuset at de med sånne plager hadde oftere en mer sensitiv hud enn andre. Bleieutslett har vi ikke hatt. Men sår stump er hun rask å få.

Smører ikke uten at hun er rød vel og merke, og ser at hun er plaget av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...