Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle er barna når de skal til tannlege? sønnen min ble 3 i nov og har ikke hørt noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vell ha fått innkallelse til nå..

Dattra mi ble også 3 i November, og hun har vært til sin første tannlegeundersøkelse.

Tror vanligvis de blir innkalt det året de fyller 3.

Du kan høre med helsesøster :)

Skrevet

de skal bli innkallt til tannlege etter fylte 3 år, men som regel er de på etterskudd hele tiden.. vi ringte tannlegekontoret selv og spurte, men kom ikke lenger frem i køen av den grunn..

det kommer nok en lapp i posten en dag...

Skrevet

Her i England har de et bra system. Barnet blir med mamma eller pappa til tanlegen naar de selv har time. Alle blir automatisk kalt inn hver 6 mnd, og da blir barnet med. Min lille soenn paa 3 aar har allerede vaert hos tannlegen 3 ganger. Han er vant med aa sitte i stolen og tannlegen har telt alle tennene og sett med speil i munnen. Det har fungert veldig bra!! Vet jeg ikke svarer paa sp.maalet ditt, men du kan jo alltids spoerrre tannlegen din om du kan gjoere det samme.

Skrevet

Barnet skal innkalles til tannlege eller tannpleier det året det fyller 3 år. Noen barn følges opp tidligere også, men da er de normalt enten henvist fra helsestasjon eller foreldrene har tatt kontakt selv f.eks. pga tannskade eller at de tror barnet har hull i tennene.

Dessverre er det mange steder mangel på tannleger, spesielt i den offentlige tannhelsetjenesten. Av den grunn blir en del barn innkalt noe senere enn det som er intensjonen.

Hilsen en offentlig tannlege som jobber så effektivt hun kan...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...