Gå til innhold

Mange svigermødrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som har mange svigermødrer. Jeg har 7 stykker.

merker egentlig mye til det siden de er i utlandet. Mannen min har en annen relgion enn far sin og verken ønsker eller kan ta flere koner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi det var mange!

Hvilken religion tilhører svigerfaren din?

Skrevet

Det er en lokal tradisjonell tro

Skrevet

Jeg har to, men svigerfar bor bare sammen med den ene nå. Men i mange år bodde alle tre sammen, frem til min mans biologiske mor satte et ultimatum, enten henne eller meg....

Mannen sin har mest kontakt med sin biologiske mor, men når vi er i byen der "his other mother" bor, besøker vi henne også...

Svigerfar er muslim, fikk ingen sønner i første ekteskap og var derfor tvunget til å gifte seg på nytt... Han ser i dag at det er feil, og har sagt til sine sønner at han ønsker at de ikke skal gjennta samme feil, og han vil ikke gifte bort sine døtre til en gift mann...

Døm gjerne, men min svigerfar er desidert den beste mannen jeg har møtt...

Skrevet

Det er jo lov i Islam å ha flere koner om man følger visse regler. Så det var jo ikke feil på noen måte, det var jo hans rett om han greide å behandle begge konene likt og dele sin tid likt mellom dem.

Det var kanskje annerledes i Tyrkia på den tida, for nå er det vel ingen som blir tvunget til å ta en kone til om de ikke får sønner. Det var jo for å føre slekta videre vil jeg tro.

Det var ei dame som vi hadde som tjener i pk som var kone nr 1 og ikke hadde gitt mannen noen barn. Hun gikk med på å la han få ta en kone til og de fikk noen barn sammen da.

Skrevet

Jeg har ei bekjent, som er gift med en tyrkisk kurder, hun er norsk. Han har tatt seg en kone nr to.... Det er jo litt spesielt... Hun er ikke muslim, men har godtatt dette og synes det er fint og flott med en ung jente i huset som kan ta seg av huslige plikter osv....

Skrevet

Ja det var jo generøst gjort!

Vet ikke hvordan jeg hadde taklet om mannen min ville tatt en kone til, men han har jo lov i Islam, men ikke her i Norge...

Skrevet

har ikke mange svigermødre, men sambos bestefar på morsiden hadde flere koner, så det er ikke så greit og holde styr på diverse tanter og onkler, og hvem de egentlig er sønner og døtre av.. selv sambo har ikke helt kontrollen innimellom, og han er ganske glad bestefaren var den siste generasjonen som hadde flerkoneri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...