Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda unngått godteri til vår 2 år gamle sønn.

Og brus får han bare i selskap der andre barn får.

Men har lagt merke til at folk reagerer ofte på dette. Akkurat som de ikke skjønner at vi greier det.

Det er jo sukker i mye annet, så vi mener at han får i seg nok søtt.

Flere som oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår får, men syns det er greit at andre velger noe annet.

Det er sjeldent at han får da og vi er også beviste når det gjelder pålegg ol.

Skrevet

Ho får når andre får... men ikke nå fast lørdagsgodter...også lika ho ikke brus, drekk litt juice og saft en skjeldn gang...

Skrevet

Me gir heller aldri godteri til toåringen vår. Syns ikkje det er vits når han ikkje ber om det. Han blir tidsnok gamal nok til å masa om det. Men veit at han likar skjokolade, for det har han tatt på besøk.

Skrevet

Vi gir heller aldri godteri til gutten vår på litt over 2 år sånn hjemme.

Men hvis vi er på besøk og de serverer brus og godteri får han smake på på lik linje med andre barn, samme hvis det er folk her.

Men merker det på han med en gang hvis han får i seg litt sjokolade, blir helt hyper, så prøver og begrense det mest mulig..

Skrevet

Han får når han er i selskaper og sånn. Men vi kjøper ikke godter kun til han. Han vet ikke at det er noe som heter lørdagsgodt f.eks. Det hender han får litt brus når vi spiser pizza i helgene, men han vil vanligvis ha saft istedenfor.

Uten at jeg skjønner hvorfor så forsto han veldig tidlig at disse godterihyllenene(løsvekt) i butikken var fristende og spennende. Dette forsto han før han visste hva godteri var...

Skrevet

Nja..kjøper l.ite godteri til gutten vår.

Vi har vanligvis kos til lørdagsbarnetv, men det er sjeldent det går i godteri.

Vi lager ofte fruksalat, noe godt å spise, eller så kan han få potetskruer.Bedre med noe salt en noe søtt synes jeg ialefall! :)

Han drikker vann eller melk om dagene, av og til litt juice, men brus forekommer sjeldent.

Skrevet

jenta mi får ja, men synes åsså det er greit med de som nekter sine. Klarer ikke å være så streng når jeg selv er kjempe glad i søtt =)

Skrevet

Er litt som deg jeg =P Er veldig glad i godteri selv... Men prøver jo å holde det til bare lørdagene da og barne tv (selvom barnetv på lørdager er noe dritt)

Men får juice i ukedagene, men snuppa liker godt melk og vann også ho =)

Skrevet

det hende hun får det ja.

Skrevet

Ja, hvis vi spiser dessert/gotteri/kake/brus/potetgull så får han også.

Skrevet

Prøver å unngå det - man han vet hva det er og får andre rundt han får han også (på besøk og sånn for eks), men har i det siste funnet ut at han blir så løs i magen av godteri, så prøver å unngå det. Han spør aldri etter det med mindre han ser det...

Skrevet

Ja, hun får. Nå er det også flere større søsken i huset her så det er ikke til å unngå.

Hu største mi spiste nesten ikke godteri da hun var liten. Vi hadde godteri og det sto på bordet, men hun gikk sjelden og tok. Når vi var i butikken ville hun heller ha frukt, youghurt og slike ting. Enda forundret over at det hun ville ha var kalde kokte grønnsaker til kos til barnetv.

Besteforeldrene synes det var veldig rart at hun største takket nei, da hun ble tilbudt godteri og jeg skjønner henne på en måte. For mine søskenbarn fikk sjelden godteri så de var i himmelen da de kom til henne og fikk godt. Mens min datter hadde det tilgjengelig hjemme, men synes ikke det var så spennende. Hun synes andre ting var mer spennende.

Det er mer enn nok sukker i ting vi spiser ellers, selv om jeg har blitt mer og mer bevist på dette. Jeg fikk nesten sjokk da det var 27% sukker i lett syltetøy. Ikke så rart min mormor går opp og ned (hjerneteppe. kommer ikke på hva det heter det stikker de med diabetes tar i fingeren. men dere skjønner kanskje hva jeg mener)

Men jeg merker på de fire ungene som er i hus her, når det er godteri fremme er det ikke så spennende. Men om det er barn på besøk som ikke får godt hiver de seg over og blir helt gale. Så en fin mellomting syns jeg er fin. Godteri trenger ikke bare være sjokolade og ting med kun sukker. Om vi lager vaffler faller dette også under godteri syns nå jeg. For det er godt! og med slike ting kan vi bestemme hva slags godteri de får.

Skrevet

Det er sjeldent snuppa får godteri. Det er mest hvis vi er på besøk hos andre og dem har det på bordet. Da kan jeg ikke nekte henne. Men ellers så er hun mere glad i frukt. Gir henne sjokolade en sjelden gang,men hu spiser aldri opp det hun får. Brus får henne litt av i helgene.

Skrevet

Gutten vår får ikke noe særlig godterier.Det er ikke fordi vi nekter han det, men han har aldri spurt etter det og vi har ikke tenkt på det. Han har smakt sjokolade noen ganger hvis vi er på besøk. Selv spiser vi godterier etter han har lagt seg.

Skrevet

Noen ganger får sønnen min en slikkepinne når vi er ute og handle i helgen. Noen ganger får han en kinderegg, noenganger en liten smurfeboks med dropser i, og noenganger en boks med saft. Og det er ikke for at jeg vil skjemme han bort eller prøver å være snill. Han får litt godt innimellom rett og slett for kosens skyld. Og det syns jeg ikke er noe galt i, for vi voksne koser oss også med godt innimellom, så hvorfor får ikke barna våre nyte det samme??

Så lenge jeg sørge for at gutten min pusser tennenne sine godt 2 gagner daglig, og tar 1 fluor hver kveld før han legge seg, så skjønner jeg ikke vitsen med å ikke la han få smake litt godt.

Skrevet

Snart 2 år får lørdagsgodt. Har storebror på snart 4 så det nytter ikke å gjøre forskjell lenger.Men det er kun lørdager til barnetv. Det er kjempe stas for gutta.De får en kjærlighet, liten pastilleske og den minste melkesjokoladen. Det er ganske mye å de spiser aldri opp. De kaster faktisk godtet sitt når de føler de har fått nok (kjærligheten). Vi er strenge på saft( drikker ikke saft en gang i mnd engang) og drikker kun brus når det er fest.

Storebror var nok 2,5 år når han første gang fikk lørdagsgodt.

Skrevet

Han får ikke brus, dvs. han fikk smake men likte det ikke.

Han får heller ikke godterier, men tørket frukt ol. i stedet.

Har hendt ved noen anledninger (nissefest i bhg. ol) at vi har kjøpt sjokolade uten melk og litt snop på helsekosten til han. Men det er skjelden han får slikt.

Må legge til at det ikke er pga. hysteri, men pga. at han har en del allergier. Så ikke folk halshugger oss fordi vi er så "slemme".

Er for øvrig enig i at unger ikke trenger sukker, men blir ikke smårar av at andre gir ungene sine lørdagsgodt ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...