Heidi****** Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Vi skal gifte oss 07-07-07 og har booket kirke og reservert lokale for bryllupsfesten. Egentlig i utgangspunktet ønsker forloveden at vi "rømmer" til utlandet og gifter oss (han er ikke så glad i store feiringer, og det blir jo en del planlegging..), men dilemmaet er at vi har to nydelige jenter som vi vil dele denne dagen sammen med samtidig som vi etter bryllupet ønsker å reise på romantisk bryllupsreise en ukes tid - 10 dager, uten de søte små.. og det blir ikke så enkelt når vi da befinner oss i utlandet uten barnepass..? Derfor har vi bestemt oss for kirkebryllup i hjemkommunen, en søt kirke passe stor (da vi ikke skal ha et kjempebryllup, men ca 25 gjester (flere dersom det blir med barn), nærmeste familie, søsken, forlovere, venner) og lokale er reservert ved sjøen, så det blir nok kjempefint til sommeren.. Jentene gleder seg så vi føler dette blir det rette og greieste måten å legge det opp på slik at de får være med på hele stasen og vi reiser på bryllupsreise dagen etter når jentene er vel plassert hos besteforeldre som forguder dem Da kan vi reise på romantisk bryllupsreise og kose oss resten av sommeren med de vakre jentene våre Som får lykkelige uthvilte(...) nyforelskede foreldre hjem igjen... Jeg er likevel litt i tvil for om jeg presser dette opplegget på sambo, da jeg vet at hadde det vært opp til ham hadde vi nok kanskje ikke hatt bryllupsfest eller giftet oss i Norge men i utlandet istedet for. Vil at dette skal bli noe begge ønsker seg, at begge blir fornøyde med dagen! Vanskelig......
Lille jente Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Er han med på planleggingen, og dere har kommet frem til dette sammen? I såfall høres det ikke ut som du overkjører han. Du kan jo kanskje spørre ham hva han vil, om det er på denne måten han vil gjøre dette. Jeg syntes det hørtes intimt og kjempe koselig ut. Jeg liker heller ikke være høydepunktet foran mange mennesker, vi skal være 60 stk på vår dag, og jeg tror det går helt greit. Er veldig nervøs, men det går vel greit....
Vannmann35 Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Høres jo veldig ut som om dere har blitt enige - du sier jo ingenting om at han har protestert i alle fall. Uansett, dersom han øsnker det lite, og du ønsker det stort - da hadde jo han presset opplegget sitt på deg dersom dere dro til en utlandet og giftet dere bare dere! Er det stort nok med 25 stykk for deg, noe som ikke veldig stort - så virker det jo som om du har fått en god mellomting og begge bør være fornøyde.
Heidi****** Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 Tusen takk for tilbakemeldingene Det er så fint å få andres synspunkter når ting kverner rundt oppi hodet... Har snakket med sambo, og føler mer nå at dette er en løsning som passer oss begge. Det blir ikke et stort bryllup, men med (de viktigste: jentene våre) og den nærmeste familie og venner som kjenner oss godt, og vi kommer til å satse på en tradisjonell 3 retters middag, med gode viner, bryllupsvals til "tre nøtter...", bryllupskake og drinker + masse musikk som vi er glad i begge to Så håper det blir en flott fest hvor alle kan kose seg Eneste vi er uenige om nå er hvorvidt vennepar og søsken skal ha med seg barna til bryllupsfesten..? Jeg er i tvil, da min mor.. og forlover mener bryllupsfest er en voksenfest (er jo enig i det men..) hvor det er mye taler ++ og da passer det ikke med barn under middagen (de minste klarer kanskje ikke sitte lenge i ro, og da må foreldrene også opp å "fly" etter barna sine, kanskje ikke så artig for dem heller?) Synes samtidig at det er koselig med barn, og våre jenter skal jo være med under middagen (og drar hjem med barnevakt senere). Føles litt rart å ekskludere søsken og venners barn, når ens egne er med? Sambo ønsker ikke barn under middagen (kun jentene våre, som deretter skal hjem med barnevakt). Eldste jenta vår er 9 1/2 år til sommeren, og har to jevngamle venninner så de er gamle nok til å klare å sitte ved bordet under middagen, og kan jo dra sammen hjem til oss etter middagen og ha en felles barnevakt, overnatte og kose seg med en film e.l.? Så har vi en datter på 3 år (vi gifter oss 07-07-07 og hun blir 4 år i september). Hun kan nok også sitte fint under middagen, og dra hjem med barnevakt etterpå når hun skal i seng. Men så har en venninne 4 barn (2, 5, 7, 9 år), søster til sambo (propell-tvillinggutter på 3 år ....), forlover baby på 5 mnd, søster baby på 11 mnd, venninne 3 barn (baby 4 mnd, 3 år, 9 år) +++ flere babyer og barn. Man må vel nesten invitere alle eller ingen av barna? Hva synes dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå