DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ta 80% med 100% lønn. Jeg skal legge inn 4 ukers ferie fra i år i tillegg. Jeg gjør det fordi jeg trives på jobb, og gleder meg til og dra tilbake. Samboern min jobber i tillegg turnus en uke på og en uke av, så hvis han tar en uke fri, har han 3 uker fri. Det passer oss fint :-)
SusyQ Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ta 1 år med 80 prosent lønn. Vil ha mest mulig tid sammen med barnet vårt. Kommer til å dele permisjonen mye med far. Sannsynligvis 8 mnd -4 mnd. I tillegg sparer vi opp alt av ferier for å ta sammen når den lille er kommet. Og når svangerskapspermisjonen er omme planlegger både jeg og min mann å jobbe 80 prosent, med fri en dag hver i uka. Tenker at den tiden når barna er små får vi aldri igjen, og den er så kort at det er like greit å få med seg mest mulig av den. Men elsker også jobben min, og vil at barnet skal knytte seg like mye til oss begge, så uaktuelt å gå hjemme 100 prosent. Det er hvertfall sånn vi har tenkt :-)
Leee Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg velger 80 % lønn for å få være hjemme mest mulig. Tror nok også jeg kommer til å benytte muligheten for gradert uttak slik at jeg kan drøye det lengst mulig med å gå tilbake i 100 % jobb.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ha 80% lønn, fordi jeg vil ha mest mulig tid med den lille
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Ei venninne av meg som jobber i NAV sier det er lurt å velge 100% for da får far lengre permisjon. En kan jo legge av penger for de siste ukene så en likevel har 54 uker tilsammen. Såfremt en får utvida permisjon av arbeidsgiver da. Har ikke satt meg helt inn i det der ennå, men regner med at hun vet hva hun snakker om.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ta 80% fordi det gir meg mer økonomisk sikkerhet da jeg slutter i jobb rett før fødsel, og vil være avhengig av å finne en ny før fødselspengene renner ut...
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal velge å ta 80% av lønna mi.. Syntes det er lite å gå hjemme i bare 10 mnd, 6 uker er jo beregna til pappa`n ..
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 jeg skal også ta 80% lønn, hadde 100% med første, men føler dette ble for lite! skal i tillegg ha 5 uker ferie! når jeg begynner på jobb igjen skal jeg fortsette i in 60% stilling! synes det er kjekt å være hjemme mest mulig med barna mens de er små!=)
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 50%. Fordi jeg skal gjøre ferdig studiene mine slik at jeg kan søke om jobb til når babyen er blitt 1 år. Har bare 1 år til (etter dette semesteret) med 50% studier igjen så er jeg ferdig med 5 år, endelig! :-)
Raych Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Vi skal ha 80% lønnsdekning. Mest på grunn av at vi da får mest tid sammen med den lille. Det blir tross alt 10 uker lenger. Vi taper litt økonomisk på dette, men det veies opp av tiden synes vi.
elly belly Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2007 Mange fornuftige svar her! ) Jeg skal også ta 80 % lønn mot å få være hjemme med den lille. Tar også ut mest mulig ferie slik at jeg totalt får være hjemme i ca. 13 måneder. Jeg har ikke regnet på hva lønnskutt på 20 % vil si, men det skal gå greit. Pappa'n er student og har ingen krav på pappapermisjon... Men han har jo relativt korte dager.
tresmåhjerteknusere Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Du må huske å søke om å få overført fedrekvoten til deg siden pappa er stud. og ikke har rett til permisjon. DET fikk jeg, og det var ingen problemer med dette!
*dragonfly* Skrevet 8. mars 2007 #14 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal være hjemme 1,5 år, etter plana. Forrige fødsel gikk hardt for seg og jeg hadde store skader som ikke gikk seg til før etter 7 måneder, da var jeg heeelt utslitt, så når mine 10 måneder var gått hadde jeg følelsen av å ha hatt permisjon i bare 3 mnd`er. Det er jo ikke mulig å sykemelde seg under permisjonen, så dette ble veldig tøft. Jeg skal forsikre meg om at jeg skal kose meg lenge hjemme denne gangen.....
Regnbuemor til 2 Skrevet 8. mars 2007 #15 Skrevet 8. mars 2007 Du kan sykemelde deg i permisjonen. Det gjorde jeg, eller legen min da! Jeg hadde fødselsdepresjon, og ble sykemeldt i tre måneder, da ble permisjonen forlenget tilsvarende... bare til info..
MillaMia Skrevet 8. mars 2007 #16 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal ha 80% med 100% lønn jeg også- det lønner seg økonomisk for meg.
*RutIetutt* Skrevet 9. mars 2007 #17 Skrevet 9. mars 2007 Jeg skal ta 12 mnd med 80% lønn - fordi jeg vil være hjemme mest mulig:o)
m den lille Skrevet 9. mars 2007 #18 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har også hørt dette - at man får mer penger sammenlagt om man tar 100%. Jeg er student og deltidsarbeidende, så jeg lurer på om jeg skal ta 100% og legge av penger og ta fri en måned eller to ekstra. Jeg har termin i slutten av juni, og vil begynne å studere i august 2008. Jeg er sikker på at jobben ikke trenger meg tilbake på sommer'n. Dilemmaer.
Loglady Skrevet 9. mars 2007 #19 Skrevet 9. mars 2007 Planen hos oss er: 100 % lønn. Spare opp ferie og feriepenger + søke to måneders ulønnet perm fra arbeidsgiver. Da får man både i pose og sekk; mer tid og mer penger.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #20 Skrevet 9. mars 2007 44 uker (100% lønn). Fordi mannen min har ferie hele sommeren og dermed kan være hjemme med gullet uten å ta permisjon. Dermed så får vi over et år fri hjemme med gullet, men allikevel full lønn. når vi legger sammen permisjonene våre og feriene våre. Vi får til og med litt ferie sammen alle tre, både nå i sommer og neste sommer...
1jente+1spire Skrevet 9. mars 2007 #21 Skrevet 9. mars 2007 Jeg skal være hjemme med 100% lønn i 44 uker , av den enkle grunn at de sis at du taper så mye på å ta 80% men jeg kommer ikke til å begynne å jobbe igjenn etter 44 uker, skal sette av litt penger hve mnd på en annen konto, og ta noen mnd uten lønn... dette var vertfall rådet jeg fikk fra nav, og syns det hørtes greit ut... og både meg og sambo har 11 uker HVER med ferie til gode:D jeg skal ta 8 av de inni permisjonen og de 3 siste skal jeg ta sammen med sambo sommeren 2008:D
j05-g07-fødeklar Skrevet 9. mars 2007 #22 Skrevet 9. mars 2007 Her blir det 100% i 44 uker fordi det lønner seg økonomisk. Det står jo tom på nav sine sider at det er mer lønnsomt med 100 % lønn i 44 uker framfor 80% i 54 uker. Vikariatet mitt har gått ut når perm min er ferdig så jeg har ingen jobb å gå tilbake til.
maren blir storesøster `23.07` Skrevet 9. mars 2007 #23 Skrevet 9. mars 2007 jeg skal ha 80% lønn, snakka med jobben i dag og jeg skal være hjemme 58 uker og pappaen 6 ferie 8 uker... var hjemme med 100% lønn sist var helt jævelig å begynne å jobbe når jenta mi bare var 8 mnd.
Forskeren Skrevet 9. mars 2007 #24 Skrevet 9. mars 2007 Skal også ha 100% i 44 uker. Hadde 80% sist og tidskonto, men når tulla fikk bhg plass fikk jeg rett og slett ikke brukt opp alt, men hadde etterslep på økonomien lenge etterpå (går jo også utover feriedager). Så denne gang 100%. Det lønner seg også med 100% og 2 mnd ulønnet perm framfor 80% (ikke store forskjellen, men hvis man er usikker kan man jo ta 100% først - men må da huske på å spare litt penger til når man ikke får noe lønn.....)
minime<3 in belly Skrevet 9. mars 2007 #25 Skrevet 9. mars 2007 Skal ha 100% permisjon med 80% lønn. Det er fordi jeg vet hvor mye som skjer de siste mnd i permisjonstiden og har lyst til å ha med meg det meste, og fordi at det passer best med barnehageplass med start i august...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå