Gå til innhold

HATER internettpoker........

Anbefalte innlegg

Skrevet

At ikke de kan gjøre det forbudt. Det ødelegger så mange liv. Samme med spilleautomater. Har en samboer som har slitt veldig med spilleautomater, men har klart å slutte å spille. Tror det gikk opp et lys for han da han stjal 10 000 av sin far og spilte de opp.

Det siste året har han med jevne mellomrom spilt poker på nett, og brukt ca 20 000 kroner på det. Lover meg hver gang at han skal spille med lekepenger, men han klarer ikke styre seg. Ender alltid opp med å spille bort flere tusen kroner.

Fant ut i dag at han har spilt bort 4000 kroner i helgen. Og han har nettopp blitt arbeidsløs!!!!! Blir så forbanna for vi sliter virkelig med økonomien. Og det vet han, men han lever på kredittkortene han...... Ble så forbanna at jeg knekkte alle kredittkortene i dag. Selv om jeg vet at vi vil ha bruk for det til han har fått seg en jobb. Men han må lære seg at han ikke kan bruke penger når vi ikke har.........

Ble litt rotete dette men måtte bare få ut frustrasjonen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går jo ikke an, å det er han bare nødt til å forstå. Hvis han ikke klarer å fikse problemet sitt selv, må han få hjelp...

Det er helt klart uakseptabelt slik han holder på.

Skrevet

nettpoker har nettopp gjort meg singel. jeg orket ikke mer. han brukte hele lønningene sine på poker. sitter igjen her alene og trist. men hadde ikke noe annet valg føler jeg. han fikk valget om å oppsøke lege eller meg. gutten som liksom har elsket meg over alt på jord, dro sin vei uten lange betenkningstiden. har prøvd utallige ganger å hjelpe han, men han tok opp lån bak min rygg osv. jeg hadde drømmemannen, men ble grundig lurt :-(

Skrevet

HI her.

Takk for svar.

Orker snart ikke mer jeg heller. Har gitt han grei beskjed nå at om han spiller igjen så tar jeg ungen med meg å går. Om det så bare er 300 kroner han spiller. Han har brukt opp alle sjangsene sine nå. Er virkelig ikke lett å være sammen med noen som har problemer med pengespill. Han har hatt seriøse problemer med spilleautomater og også tipping. Men heldigvis har han sluttet med spilleautomatene og spiller normalt tipping.

Det som irriterer meg med at han spilte bort 4000 kroner i helgen var at han hadde spilt bort 1500 kroner på min konto!!!! Og det har han gjort før!!!!!!!!! Klikket totalt på han når jeg oppdaget det og har kjeftet og kjeftet på han. Lovde meg at han ikke skulle spille mer for han innrømmet at han hadde et problem. Nekter å oppsøke hjelp, skal heller bare holde seg langt borte fra det har han lovd. Så vi får se hvordan det går. For å si det sånn så er forholdet våres bare verdt 300 kroner nå. Spiller ingen rolle hvor liten sum det er. For jeg gidder ikke mer hvis han gjør det en gang til.

Har vært sammen med han i 7 år, og i syv år har vi slitt med disse problemene. Men de siste 2 årene har heldigvis ikke vært så ille så de andre.

Så håper bare at han har åpnet opp øynene sine nå og sjønner alvoret

Skrevet

Ja det er noe dritt. best å komme seg bort før han pantsetter huset og ruinerer dere enda mer. Er han spillegal og fornekter det er det bare skuffelser, sinne osv. Ser han problemet og søker hjelp kan det jo gå, men det høres ikke ut som han er der.. Lykke til. Det finnes flere fisk i havet.

Skrevet

Internettpoker, spilleautomater, tipping, trav, ja - jeg har ikke så mye til overs for dem selv heller! Vet ikke om jeg har vært heldig med min mann, men etter årevis med dette tullet sluttet han faktisk - og nå har han snart ikke spilt på ett år. Utrolig, ja... Men det var jeg som måtte ta kontrollen, for det greide han ikke selv - var han selv som ba meg om det, så jeg tok fra ham nettbanknøkkelen og all annen easy access til kontoen hans - og min. Stengte kontoen hans på rikstoto, vil si, jeg byttet passord, og sørget for at nye passord ikke ville sendes til hans konto, men til en hotmailkonto jeg har opprettet - skal ikke være greit for ham å opprette ny rikstotokonto mao. - ikke har han forsøkt heller, såvidt jeg vet.

Han har over - bare de få årene jeg har kjent ham - spilt bort flere 10tusner enn jeg har lyst til å tenke på - og jeg er så stolt av at han har sluttet nå, selv om jeg alltid venter tilbakefall. Jeg sier ifra dersom jeg begynner å se "faresignaler" igjen, som når han plutselig kan sitte timesvis i stillhet på PCen igjen, når han plutselig sjekker hesteprogrammer på tekst regelmessig, eller andre småting som jeg har bitt meg merke i.

Det er greit for oss, som ikke har dette problemet, å si at de bare må lære seg å ikke bruke penger de ikke har - men problemet slår meg som mer komplekst enn "det er bare å slutte!", det er aldri "bare å slutte"... Vi har nulltoleranse for pengespill, og derfor bekymrer det meg alltid dersom han plutselig laster ned et pokerprogram - siden dette er noe vi har vært igjennom OFTE de siste årene, kan jeg si ifra om det uten at det blir noe BIG deal, og så går vi videre derfra. Men de første årene var det helvette hele tiden, han skjønte meg ikke, jeg turte ikke "ta kontrollen", klippe kredittkortene, putte nettbanknøklene i lomma, sørge for at han ikke hadde tilgang til visa - som man kan spille på nett med ja... - han var jo tross alt en voksen mann, og jeg tenkte "han må jo selv kunne kontrollere seg..." - det er ikke slik det fungerer.

Man kan ha kredittkontoer, uten kort. Fixt, i tilfelle man trenger penger - men de bør ligge utenfor hans kontroll. Det er jo noe han må finne seg i, dersom han vil fortsette å leve et familieliv - og han må kutte ALLE pengespill, det betyr at han ikke engang får spille Gratis Runder på internettpoker engang. - man lar jo ikke alkoholikere, som skal avvennes, drikke vin til middag hver dag heller =P

- og du må være flink til å stå på krava, dersom du vil fortsette i dette forholdet. Mannen din har et problem, og selv om det ikke føles bra å ta fra en voksen mann all kontroll over økonomien, tror jeg det finnes få andre måter å gjøre det på - så forklar ham hvor landet ligger, og hør hva han tenker om det. Det er fullt mulig å si at "jeg kan ikke leve i denne situasjonen, det går ut over meg, og det går utover barnet vårt når du ikke kan kontrollere spillingen - det er alt eller ingenting, dersom du vil være med oss, må du godta at ting herfra skjer mer på mine premisser" - for han er ikke til å stole på, det som skulle vært 50 kroner til poker blir fort 500, og etter et par måneder er fort totalen oppe i 5000.

Nå har jeg skrevet i det vide og det brede... er ikke meningen å påtvinge deg meningene mine, vil bare fortelle litt om hvordan vi har kommet ut av det - for jeg håper, for din skyld, at dere greier dere gjennom det og.

• 5 uker senere...
Skrevet

HI her......

ja da er vi i gang igjen..... 1 mnd gikk det og så måtte han spille igjen. 1300 kroner brukte han denne gangen. og fra MIN konto!! og han er fremdeles like arbeidsløs. sjønner ikke hvordan han kan gjøre det når han vet at vi skal leve på mine 12000 i mnd frem til i sommer. ikke får han arbeidsledighetstrygd heller. han holder på å starte for seg selv og kommer ikke i gang før i sommer. vi har jo 18 000 i faste utgifter i mnd så han vet jo at regnestykket ikke går opp. likevel så spiller han. selv om jeg har truet med å gå fra han...... det er et helvete dette..... vet jeg sa at det var siste sjanse sist, men jeg har gitt han en ny sjanse. men det er virkelig den siste. håper bare han har innsett det nå..........

Skrevet

Kjære deg

kanskje disse kan hjelpe? http://www.loms.no/index.php

Spilleavhengighet er som dop, det går å ta en pause noen uker, men behandling er det aller beste han kan få for å greie å slutte med dette.

Lykke til!!

Skrevet

Vet ikke hvor dere bor,men Blå Kors i Oslo reddet mannen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...