Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk litt lys brun utflod på mandag også litt mørkere i dag. Bør jeg ta en tur på legevakta??Off synes det er så ekkelt. er ikke store mengder men det skal vel ikke være sånn i det hele tatt?? Ikke har sex denne uka så det er ikke i forbinnelse med det. Takk for svar her dere, er bekymret her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kontaktet legevakten sånn for sikkerhets skyld! Ikke sikkert det er noe farlig, men greit å få undersøkt det.

Skrevet

Jeg også hadde dette, gudene veit hvorfor... Var på sjekk, og det viste seg at alt var bra... Ring å snakk med JM hvis du er bekymret..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bare legge meg ned og komme hvis det ikke stoppet eller jeg fikk smerter. Så får bare krysse fingrene at det går greit.

Skrevet

godt du har fått den beskjeden. Brun utflod=gammelt blod, så somregel kommer det av noe som har skjedd tidligere. sex, stress, trening?

Som regel betyr det ikke noe, du er over den verste grensa:)

Du skal som sagt bare ta det med ro, ligge stille et par dager og bare slappe helt av. Kommer det ikke mer er det mest sannsynlig lite å bry seg om:)

Hadde selv blødninger i både første og andre trimester, uten at noe var galt:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja jeg er litt roligere nå, ser ut som det har stoppet nå. Men off så redd jeg ble, merket godt hvor glad jeg er i den lille jenta vår!

Skrevet

Hei du!

Jeg har også hatt det slik. Ble veldig engstelig og dro på legevakta etter å ha hatt det slik en hel helg(små slim-blødninger pluss brun utflod.)

Der tok jordmor UL og fant ut at morkaka lå litt langt fremme/nede.

Men det var visst ikke noe å bekymre seg over . Jordmor mente at slimete blod og brunlig utflod er ufarlig, mens store mengder med klart blod er verre.

Når man heller ikke kjenner noe smerte i underlivet, er det ikke noe å bekymre seg for.

Du kan nok slappe av. Er nok bare noe gammelt blod.

Sikkert greit å nevne det for legen din/jordmor, sånn for sikkerhets skyld.

Skrevet

Flott at det ikke har kommet mer da :o)

Hjelper nok å ta det med ro.

Skrevet

Hei!

Bare slapp av, det går nok bra. Eg har og hatt sånn blødning, etter ultralyd viste det seg at det var et blodkar i livmora som hadde sprunget, og ingenting var galt. Men ei uke etter små-blødningene kom det masse blod. Dette var og brunaktig, og det var trolig resten. Ingenting var galt, men eg ringte både legavakt om natta og gikk til legen. (har hatt mye trøbbel før) Så lenge det ikke er rødt blod og sterke smerter skal du bare slappe av.

Lykke til!

Skrevet

jeg hadde nok ikke ringt legevakta, men det er kun fordi jeg har hatt mørk brun utflod gjennom store deler av svangerskapet så jeg er egentlig vant med det. Men det er klart, er man usikker er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite=)Jeg er sikker på at det ikke er nå farlig. Dessuten er jeg bare 14+2 på vei, så jeg vet ikke hvordan det blir når man er så langt på vei som du er...

Men lykke til, alt er sikkert i den skjønneste orden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...