Gå til innhold

Kvaaaaalm!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå! Siden uke 8 ca har jeg hadd denne døgnkvalmen, nå den siste uken har det gått over til intens morgenkvalme!! + at det kommer og går utover dagen! veldig kvalm når jeg legger meg!

Er 12+4 nå! Når skal dette gi seg da? er helt utslitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, får håpe du slipper unna snart!

De fleste opplever at kvalmen forsvinner etter uke 14, så du får satse på det!

Prøv å spise små porsjoner mat, ofte. ikke la det gå mer enn tre timer mellom hvert måltid!

Og drikk grønn farris og spis grønne epler:)

Omega3tilskudd er også veldig bra, jeg sverger til de litt sterkere typene, som Pikasol eller Eskimo3.

god bedring:)

Skrevet

Tusen takk=) Skal prøve dette=)

Skrevet

Hei du! Slet også med ekstrem kvalme under forrige svangerskap. Jeg hadde det dessverre helt frem til fødselen. Anbefaler deg å spise noe salt med en gang du står opp, for eksempel et par Ritz kjeks eller et par saltstenger (smak og behag).

Dersom du skulle være like uheldig som meg, og er så kvalm at du ikke klarer å fungere, ville jeg tatt en prat med legen. Jeg fikk først kvalmestillende tabletter, men kastet dem bare opp igjen. Da fikk jeg stikkpiller, og disse reddet meg såpass at jeg i alle fall kom meg ut av sengen.

Disse kan du forresten kun bruke i 1. og 2. trimester.

Håper virkelig at du snart føler deg bedre!

klem fra

Skrevet

Tusen takk!!

Skrevet

Hei der... jeg føler med deg... er 13+ 3 i dag og er kvalm 24 t i døgnet, og har vært det konstant siden 2.juledag....

er helt grusomt og jeg sliter veeeldig med å glede meg over den lille...

har prøvd alt mulig men ingenting hjelper...

Håper at du er en av de heldige slik at det går over snart..

lykke til...

Skrevet

Hei

Føler med deg! Jeg ble kvalm rundt uke 6 og det verste ga seg i uke 14 hos meg. Nå runder jeg snart 17. uke, men jeg spydde senest 4 ganger på mandag.

Skrevet

Huff, husker hvordan det var, ja, var kvalm tom uke 13, og da snakker vi fra morgen til kveld. Lærte meg raskt at det gjaldt å spise ofte, spiste ihvertfall litt hver andre time. Knekkebrød med smøreost og te ble redningen min. Og best av alt, plutselig var det borte, over natten. Håper det samme skjer med deg:)

Skrevet

Takk for alle svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...